אתר קורסים / לימודי תיירות וטיולים / לימודי הדרכת טיולים / אורות וצללים בגלובליזציה – סיורים והעשרה

אורות וצללים בגלובליזציה – סיורים והעשרה

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

תמונה באתר קורסים
תכנית העשרה הכוללת סיורים רגליים, הרצאות, וקמפוס לימודים מרוכז. בין הנושאים בחלק העיוני: הפוליטיקה של הגלובליזציה, רשתות חברתיות ודור הצעירים, עתיד הפנסיה והבריאות, ארצות הברית ממלחמת העולם השנייה ועד ימינו, רוסיה והרפובליקות הפוסט סובייטיות, סעודיה, סוריה ולבנון - השכנים מזווית אחרת, סכסוכים בעולם ומבט מהשטח, תקשורת ,דעת קהל ומהפכות במזרח התיכון. נושאי הסיורים: מים וגיאופוליטיקה במזרח התיכון, יצירת מנהיגות בפריפריה, ירושלים כעיר קוסמופוליטית, ואדי ערה כפי שלא הכרתם, חוף אכזיב וראש הנקרה, מערת פער, הליכה בנחל מירב וקמפוסלימודי בנחל חלילים וירושלים.
 
מקום הלימודים
תל אביב

מתכונת הקורס
224 שעות בימי רביעי בבוקר, שישה קורסים ו-12 ימי סיור כולל קמפוס. הסיורים כוללים הליכה בדרגת קושי קלה – בינונית ההרצאות בשעות 13:45-8:30 והסיורים יסתיימו בין השעות 17:30 ל-19:00. מרצים: נינו אבסדזה, איתי אנגל, ד"ר צבי בראל, נפתלי הילגר, ד"ר מיכל יערי, פרופ' אייל נווה, ד"ר אשר עידן, ד"ר אמנון קרטין. פתיחה ב-12.11.2014

מחיר
5,990 ₪ לבוגרי המכון מעל שלוש שנות לימוד ולפנסיונרים: 5,850 ₪, לא כולל עלויות הקמפוסים

קהל היעד
ללא הכשרה מקצועית, קורס העשרה ופנאי בלבד

הסמכה
גמול השתלמות למורים במסלול "גמול ללא ציון", על בסיס אישי בבקשה מראש
 
התכנית העיונית
- עולם שטוח: הגלובליזציה גורמת להעמקת אי-השוויון, היבדלות וההתכנסות מאחורי חומות תרבותיים, חברתיים, כלכליים ופוליטיים. מעמד הגבולות המדינתיים, שחיקת מעמד הריבונות, התנהלות מדינות הלאום, היחסים הבינ"ל, ההשלכות על מדינות מתפתחות ומפותחות, הגירה בעולם ושגשוג הלאומיות.
- האם האיפון והפייסבוק מפוררים את המשפחה, למה סין והודו תהיינה יותר עשירות מהמערב, האם המזרח ינצח ואיך זה ישפיע על ישראל, מה יעשו הצעירים לנוכח קשיי התעסוקה, הנובעים מהמהפכות הטכנולוגיות ומהגלובליזציה, פענוח מבנה המוח וריפוי מחלות כמו אלצהיימר ופרקינסון.
- עלייתה של ארצות הברית כמעצמה עולמית. לעושר ולעוצמה נוספו היבטים חברתיים, רעיוניים, טכנולוגיים, תקשורתיים ותרבותיים שהפכו את אמריקה לגורם מרכזי בעיצוב הכפר הגלובלי. סוגיות בהיסטוריה של ארה"ב והשפעתן על העולם.
- המרחב הפוסט סובייטי והשינויים שעברה רוסיה והרפובליקות לאחר התפרקותה של ברה"מ. מדוע מתנהגים הרוסים כפי שמתנהגים, למה לא רצו תושבי קרים להיות חלק מן הקהילה המערבית, מה באמת קורה בקייב, דב פצוע או מעצמת על שתקום מחדש
- סעודיה, מהמדינות העשירות בעולם, שרבים מאזרחיה עניים. מתנהלת על פי חוקי אסלאם נוקשים ובלתי מתפשרים, אך במקביל מקיימת אורח חיים ראוותני ומודרני. סוד קסמה של הממלכה, ייחודה והאתגרים שבפניה בעידן האביב הערבי.         
- ביירות המשוקמת, לוחמי חיזבאללה מול בליינים, אזור הסקי של לבנון, מי שיקם את בית הכנסת בביירות, מה תושבי דמשק המתוסכלים חושבים על עצמם ועלינו, הרובע היהודי וסיור בעקבות אלי כהן, מקוניטרה עד לחאלב
- מוקדי הקונפליקטים הבולטים בכדור הארץ. שורשיהם ההיסטוריים של סכסוכים אלה בליווי כתבות דוקומנטריות מהשטח וסיפורים אישיים של כתב באזורי מלחמה וסכסוך      
- המהפכה התקשורתית הערבית והשפעותיה, היבטים פוליטיים של דעת הקהל ואת השפעתה על המשטרים, השיח הדתי באינטרנט ושימוש ארגוני טרור ברשתות חברתיות.
 
תכנית הסיורים
- קריית גת, אשדוד – הנמל, מרכז מונארט, בית חנה
- תל מוטילה, גשר בנות יעקב, תצפית משולש הגבולות, מוצב דלית, אתר דן צמחי
- קריית הממשלה, בית המשפט, הכנסת
- ברטעה, ערערה, ביקור בבית על הואדי בקציר
- טיול בתל אביב הקטנה בעקבות נחום גוטמן
- בטחון בדרום יהודה
- השסעים החברתיים-כלכליים שהתגלעו בתל אביב כבר בראשיתה
- צוקים תלולים הנושקים לים - החי והצומח בחוף אכזיב ונקרות ראש הנקרה. 
- מערת פער, נחל כזיב תיכון, חרבת צונם
- נחל מירב, כברי וכליל
- תל עקד, נחל חלילים, הרוג'ים בקריית מנחם
- נבי סמואל, תל אל פול - גבעת שאול, תל שילה
תמונה באתר קורסים
  • סניף תל-אביב

הסילבוס של אורות וצללים בגלובליזציה – סיורים והעשרה טרם עלה לאתר.
רוצים לקבל מידע עדכני לגבי הקורס הזה? פשוט מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!