כל חברה המעוניינת לקדם את עצמה בתקשורת צריכה לעשות לעצמה יחסי ציבור בצורה טובה ונכונה תוך שימוש בשפע הכלים העומדים לרשותה. לימודי יחסי ציבור ודוברות מציעים מיומנויות תפקוד בזירה קריטית זו. כידוע, החיים והמוות ביד הלשון, ולתדמית הנוצרת בתקשורת ישנה חשיבות מכרעת ביותר. החשיבות גדולה מאוד בתחום הפרטי והמסחרי, למשל בניית דעת קהל חיובית לגבי מותג מסויים, וגם בתחום הציבורי, למשל גיבוש דעה אוהדת על אנשי ציבור. גם התעשיין וגם הפוליטיקאי נדרשים לאהדה ציבורית, זה למען צבירת הון, וזה למען בחירה מחדש, אלא שהיכולת המסחרית או המדינית אינן בהכרח מקבילות ליכולתם של אותם גורמים להציג את עצמם כהלכה במדיה בפני הקהל. רבים מהם יעדיפו לשכור גורם מקצועי מתווך בינם לבין הקהלים אליהם ברצונם לפנות.
לימודי יחסי ציבור ודוברות עוסקים בקשר בין פעילות לבין האופן שבו התקשורת מציגה אותה, ובייחוד בדרך שבה אפשר לגייס את התקשורת על מנת לשפר את מעמדו של הגורם המדובר. הלימודים מיועדים לאנשים המעוניינים לעסוק בעולם התקשורת ובעלי הופעה וגישה לייצוג ארגונים ומוסדות מתחומים שונים. ההכשרה מקנה להם כלים שיווקיים אשר יאפשרו למשל השתלבות במחלקת השיווק בארגון כמנהלי יחסי ציבור. מסלולי הלימוד מקנים כלים מקצועיים לעבודה מול תקשורת; בין הנושאים הנלמדים ניתן לציין בניית תדמית, אסטרטגיה שיווקית, כתיבת נאומים, בניית תכנית תקשורתית, ניהול משברים- כיצד יש להתמודד מול התקשורת ולייצג את החברה בעת משבר, הופעה מול קהל ומול מצלמה, שיווק ומיתוג, יח"צ ברשתות, עבודה מול עיתונאים והפקת אירועים.
אפשרויות תעסוקה
אפשרויות התעסוקה בתחום הן רבות ומגוונות. ניתן לעבוד כדובר של חברה או ארגון כלשהו. כל גוף, פרטי או ציבורי זקוק לדובר שייצג אותו מול התקשורת, כך שאם אתם מעדיפים לעבוד כשכירים תוכלו לעבוד כדוברים של ארגון או חברה. ניתן לחילופין לפתוח משרד משלכם ולייצג כל מיני חברות וגופים. תוכלו קודם להתמקצע במשרד מבוסס, ללמוד את העבודה ולקבל טיפים ולפרוש כנפיים. כיוון שהתקשורת מהווה כלי חזק ביותר ומידע מועבר במהירות רבה הצורך בדוברים וביחצ"נים תמיד קיים.