אנשים רבים חושבים שמכירות הן כישרון מולד בלבד. נטיה טבעית ליצירת קשר עם אנשים, כושר שכנוע וידיעה איך לסגור עסקה. נכון שישנם אנשים ש"נולדו" לזה יותר מאנשים אחרים והופכים את הכשרון למקצוע, אך למעשה כל אחד מאיתנו צריך להיות איש מכירות מדי פעם. בכל תחום, לא חשוב איזה בסופו של דבר צריך למכור מוצר או שירות. קורס מכירות ימקד אתכם באיתור לקוחות, לדעת איך להפוך לקוח פוטנציאלי לקיים, איך לשמר את הלקוח שיפנה אליכם גם בפעם הבאה ואיך לטפל בפניות של לקוחות שלכם. תחום זה הוא קריטי ומרכזי, לב ליבו של כל ארגון עסקי, והוא מהווה מפתח מרכזי להצלחתו של הארגון.
הלימודים מתאימים לאנשי מכירות פעילים בחברות, בעלי עסקים, וגם לכל אחד שרוצה לחזק ולהעשיר את עצמו בתחום.
תכני הלימודים משתנים במידה מסויימת בין מוסד אחד לאחר. באופן כללי התוכן כולל מודל המכירה החדש, טיפול בהתנגדויות, גיבוש תוכנית עבודה, עבודה על פי יעדים, שימור לקוחות, שירות מוכר, יצירת תקשורת שכנועית, אינטליגנציה רגשית, ניהול משא ומתן, התמודדות עם קונפליקטים, ניהול עצמי ועמידה ביעדים עצמיים, ניהול נכון של זמן ועוד נושעאים שיעזרו לכם בסופו של דבר למכור טוב יותר. גם משך הקורס משתנה ממוסד למוסד. הקורסים הקצרים ביותר הם בהיקף של 15 שעות אקדמיות והארוכים ביותר בהיקף של 60 שעות אקדמיות.
אפשרויות תעסוקה
הקורס מקנה לכם את היכולת להמשיך לעסוק בתחום בו אתם עוסקים בהצלחה רבה יותר- אם אתם בעלי עסקים אין ספק שתקחו מהקורס מידע ומיומנויות שיעזרו לכם לנהל את העסק בצורה טובה יותר. תוכלו לעבוד בתחום, להיות מנהלים של צוותי מכירות בחברות השונות ולהמשיך להתקדם. קורס מכירות מוצע במוסדות לימוד רבים בארץ, ביניהם מכללות העוסקות בתחום הניהול, לימודי חוץ של אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות. האוניברסיטה הפתוחה מעבירה את הקורס במסגרת בית ספר תפנית, כך גם אוניברסיטת תל אביב, כך שתל אביב, חיפה, ירושלים וערים נוספות הן חלק מהמקומות בהן אפשר ללמוד את הנושא.