קורס מנהלות לישכה
במשרד של המאה ה-21 "מזכירה" היא כבר מילה שהתרוקנה מתוכנה המקורי, כי הרי ממילא כבר אין צורך לזכור כמעט כלום כשיש מחשב ויומן אלקטרוני. עוד שפע פעולות מסורתיות של המשרה נזנחו הודות לכלים המשוכללים הניצבים בכל עמדת עבודה; אם פעם היה תפקיד המזכירה להקליד מסמכים, הרי שכיום בכל מחשב יש תוכנת עיבוד תמלילים ומדפסת, אם בעבר היתה מנתבת שיחות במרכזייה הטלפונית, כיום כל עובד ממילא מקבל ישירות את הפניות המיועדות אליו בסלולרי האישי שלו. תהליכים אלו לא רוקנו מתוכנה את עבודת המזכירה, אלא דווקא שחררו אותה ממלאכות שירות מרגיזות ומטריחות בדרך להפוך למנהלת אדמיניסטרטיבית של יחידת הפעילות או בקיצור, מנהלת לשכה.
אין מי שעבד במשרד מורכב ולא פגש את המזכירה המקצוענית, זו אשר ידה בכל ויד כל בה, זו שלעתים נדמה כי היא עצמה המנהלת ובעלת הבית של העסק; היא מרכזת את פעילותו, בקיאה בכל מהלכיו, מגשרת, מפשרת ומתפעלת את העובדים, ואפילו מהווה עבורם אוזן קשבת ותומכת. כך קרה שהקידמה הטכנולוגית שדרגה תפקיד זה מעוזרת קטנה לכדי מנהלת אדמיניסטרטיבית בפועל.
בקטגוריה זו באתר ריכזנו את כל לימודי קורס מזכירות בכירות, מנהלות לישכה וניהול משרד המתקדמים מעבר להכשרת הבסיס. רוב המסלולים בעמודים הבאים מכשירים להסמכות המקצועיות סוג 2 וסוג 3 של משרד הכלכלה; אלו הם לימודים מגוונים ורב-תחומיים העוסקים בצדדים שונים של מלאכות המשרד השונות, המתאגדים למכלול ידע רחב המאפשר למזכירה באמת לשמש כמנהלת מערכת משרדית.
נושאי הלימוד
עבור הסמכת סוג 2, נלמדות שלוש חטיבות ידע מרכזיות:
מינהל
- עקרונות המבנה הארגוני, הכרת התהליך הניהולי ומושגיו, תקציב, הפעלת עובדים וסגנונות ניהול. תקשורת בארגון: מינהלית, פנים וחוץ ארגונית, פורמלית ובלתי-פורמלית, יחסי ציבור וטלמרקטינג, תכנון וארגון המערך המשרדי ותחנת העבודה במשרד הממוחשב, עיבוד ועדכון מידע, אנגלית עסקית ומדוברת.
פיננסים
- מושגי יסוד בחשבונאות ובכלכלת ישראל, ביניהם רישום דו-צדדי, מאזן בוחן ומטרתו, סוגי מיסים שונים בדגש על מע"מ. דו"ח קופה קטנה, מונחי יסוד בסחר בינלאומי ומסמכי סחר חוץ.
מעשי
- תכתובת עסקית, פנים ארגונית ומסחרית, מסמכים מנהליים, תכתובת באנגלית, עיבוד תמלילים, דואר אלקטרוני , יומן פגישות, חיוג וספר טלפונים, מחולל תוויות, רשימת תפוצה, ארכיב אלקטרוני, מילון ממוחשב, עיבוד תמלילים בהקלדה עיוורת אנגלית ועברית
בהסמכת סוג 3 נערכת העמקה ושכלול הידע ברוב הנושאים שהוזכרו, ועליהם נוספים חדשים:
מינהל
– תהליכי רה-ארגון, יחסי גומלין בין הארגון וסביבתו, מיומנויות בניהול משאבי אנוש וניהול כח אדם, כולל שיטות בהפעלת עובדים ובהדרכתם המקצועית. ידע בסיסי במערכות יחסי העבודה בארגונים ובחוקי העבודה, ניהול זמן, אירועים וארגונם, ארגון ישיבות, אירוח. פיקוח ומעקב ליעול עבודת המשרד ולפישוט תהליכי העבודה, עיבוד מידע לצורך הכנת חומר רקע, ניירות עבודה או עמדה. הכרת מסמכים משפטיים כגון הסכם, חוזה, הצהרה בשבועה, ייפוי כוח ומכתבי הסגה.
המשרד הממוחשב
- מחולל ישומים ויישומיו השונים, תקשורת נתונים: רשתות תקשורת מקומית ומרחבית, מאגרי מידע בארגון, מאגרי מידע חיצוניים ופנימיים, איחזור מידע ואבטחתו.
תנאי הקבלה
להסמכת משרד הכלכלה סוג 2 חובה להיות בוגרות 12 שנות לימוד ובעלות ותק של שנתיים בעבודה במקצוע מזכירות, לחילופין ניתן להיבחן לאחר שנת ותק אחת של עבודה במקצוע לאחר הסמכת סוג 1. עבור תעודת מקצוע סוג 3 נדרשת תעודת מקצוע סוג 2 ולצידה ותק כולל של שלוש שנים במקצוע.
לימודי קורס מזכירות בכירות וניהול משרד מתקיימים במספר מקומות לימוד ברחבי הארץ: חיפה, רמת גן, נתניה, כפר סבא ובעוד מקומות רבים נוספים.