קורס מזכירות נועד להכשיר לתפקיד שהוא אחד המרכזיים והחשובים בכל בית עסק וארגון. מזכירה היא דמות מפתח בכל משרד ולשכה, ומשמשת למעשה כמנהלת התפעול של הארגון. היא ה"מרכזייה" המנווטת את הפעילויות השונות לאנשים הנכונים, דואגת לניהול הלוגיסטי כמו תיאום פגישות, טיפול במידע המגיע למשרד ומיון שלו למי שאמור לטפל בו, עליה לתייק, לקטלג, או לחילופין להפיץ אותו. עוד עליה להפיק תכתובת משרדית פנימית וחיצונית כמו פרוטוקולים ומזכרים, לארגן ישיבות החל מכינוסן ועד הדאגה לסדר ונקיון חדר הישיבות ולכיבוד שיוגש, לרכז את הפניות לארגון הן בקבלת שיחות טלפון כלליות והפנייתן לגורם המתבקש, והן בתכתובות דואר ואינטרנט.
ישנן משימות רבות שנופלות לחיקה של המזכירה, בהתאם לתפיסת התפקיד האישית שלה, או כנגזרת של דרישות מנהליה, אבל המכנה המשותף בין כל אלו הוא היותה לב העצבים של הארגון או העסק.קורס מזכירות
 
בשנים האחרונות, עם התפתחות מגמת המעבר למשרד דיגיטלי עם מינימום של ניירת, נשמטים חלק מהתפקידים הישנים של מזכירה כמו מענה טלפוני ניתוב שיחות או הקלדת מסמכים, במקביל לעליית דרישות אחרות, טכנולוגיות יותר, כך שעליה לתת פתרונות מורכבים יותר, חלקם בעלי זיקה טכנולוגית, כמו למשל דאגה לתקינות הציוד הממוחשב במשרד או שימוש במאגרי מידע פנימיים וחיצוניים.
מגמה נוספת שהולכת ומתחזקת היא מיקוד מקצועי ייעודי של המזכירה לתחומים שונים; עד כדי כך שגם כאן באתר הפרדנו את תחום לימודים זה ממגמות-המשנה שלו: מזכירות ביטוח,מזכירות רפואיות ,מזכירות משפטיות ,מזכירות בכירות וניהול משרד , לצד קטגוריה נוספת לקורסים פנים-ארגוניים למזכירות.
 
תחומי הידע
עיקר הלימוד מכוון לקראת מבחן המקצוע של משרד הכלכלה, אך משום הדינמיות של התפקיד והשוני בהגדרת המשימות המתעדכנות, ישנם מסלולי לימוד רבים המעניקים התמחויות והרחבה פרקטית בנושאים שונים, במטרה להעניק לבוגרות יתרון יחסי על פני מתחרותיהן בשוק העבודה.
תחומי הלימוד של קורס מזכירות כוללים כמה נדבכים מקבילים; מינהל מערכות משרד הכולל נושאים כמו שירות לקוחות, מיומנויות בין-אישיות, תכתובת נכונה והגהה לשונית, ציוד ומיכון משרדי, ניהול וסיווג רשומות בארגון, טיפול בדואר, יח"צ וקבלת קהל, הקלדה עיוורת, אנגלית, מושגי יסוד במנהל וטיפול נכון במידע. מכלול כישורים נוסף הוא זה הכלכלי, ובו נרכשות יכולות כגון מושגים יסודיים בחשבונאות וכלכלה, ניהול תקציב נכון, חשבון מסחרי, אמצעי תשלום , עבודה מול בנקים, רישום חשבונאי וקופה קטנה. מכלול הידע השלישי הוא מיומנויות מחשב ואינטרנט, הכולל נושאים כגון מערכות מידע תומכות החלטות עסקיות ומקצועיות, רכישת כל כלי חבילת תוכנות אופיס ליצירת תחשיבים, מסמכים, מצגות ותכתובות.
 
תנאי קבלה והסמכה
רובם של מסלולי הלימוד מכוונים לקראת בחינת ההסמכה של משרד הכלכלה המעניקה תעודת מקצוע רשמית – "מזכירות סוג 1 - ניהול מערכות משרד", אך לא כל הקורסים מגישים למבחן זה, מתוך ידיעה שבפועל לא כל המעסיקים תובעים ממועמדים לעבודה את ההסמכה. משום שמדובר במסלול הכשרה מקצועי ומקיף, רוב תכניות הלימודים נערכות בשעות הבוקר ובמתכונת אינטנסיבית יחסית. תנאי הסף נוחים מאוד, וישנם קורסים שאפילו אינם דורשים 12 שנות לימוד לקבלה.
 
לימודי קורס מזכירות ניתן ללמוד בשפע מסגרות שונות בכל רחבי הארץ; בחיפה, תל אביב, הרצליה, נתניה, באר שבע ועוד מקומות רבים נוספים.
קרא עוד על קורס מזכירות

נמצאו 13 קורסים

מזכירות כללית - ניהול מערכות משרדיות


מכללת און ליין
כיום, כאשר כל ארגון מרכז, מזרים ומנתב כמויות של מידע בין גורמים ואנשים שונים, הופכת עבודתה של המזכירה לאחראית ודינמית יותר, והיא עסוקה פחות בניתוב של פניות, לטובת ניתוב של
נצרת

ניהול מערכות משרדיות


המרכז הלימודי מודיעין
העידן הנוכחי הוא עידן של מידע וטכנולוגיות מודרניות, מאופיין בשינויים ותהפוכות. שינויים אלו מובילים להתייעלות והתמקצעות, ומביאים לכך שכל ארגון הופך להיות עתיר ידע ומידע. בכל ארגון קטן כגדול, עובר
מודיעין

מזכירות - ניהול מערכות משרדיות


האקדמית גליל מערבי
בעידן של מידע וטכנולוגיה מודרניות, המתאפיין בשינויים ותהפוכות המובילים להתייעלות והתמקצעות, כשכל ארגון הופך להיות עתיר ידע ומידע - תפקיד המזכיר/ה קיבל גוון שונה, והוא/היא למעשה" מנהל/ת משרד". בכל ארגון
עכו

מנהלות משרד


המכללה למינהל - בי"ס למינהל ומזכירות
מזכירות הוא מקצוע שתמיד יש לו ביקוש, אך הימים בהם מזכירה יכולה היתה להסתפק בלענות לטלפונים ולהכין קפה לבוס חלפו מין העולם. כיום חייבת המזכירה להחזיק בסט כישורים רחב הכולל
באר שבעתל-אביבנתניה

ניהול המשרד הממוחשב


המכללה המשותפת
התפתחותה המהירה של הטכנולוגיה מקדמת שינויים גם בשירותי המשרד. המחשב משמש בו כיום ככלי עבודה בסיסי, והמשרד הממוחשב החדש מתאפיין בטכנולוגיות חדשות ובתוכנות ניהול משרד מתקדמות, לצורך ייעול ושיפור העבודה.
חיפהסח'ניןנתניהחדרה

מנהלות משרד כללי + בכירה


המכללה העירונית להשכלה
מנהלת המשרד מהווה דמות מרכזית בכל ארגון. היא יושבת על צומת מרכזית של קבלת החלטות ולמעשה מסננת את המידע הזורם במעלה הפירמידה. קורס זה יכשיר אתכן ויעניק לכן ידע מקצועי
נתניה

מנהלת משרד בכירה


מכללת אתגר תקשורת
בעידן של מדע וטכנולוגיה מודרנית המאופיין בשינויים ותהפוכות המובילים להתייעלות והתמקצעות, כשכל ארגון הופך להיות עתיר ידע ומידע – תפקיד המזכירה קיבל גוון שונה והיא למעשה "מנהלת משרד". מטרת הקורס 
באר שבע

קורס פנים ארגוני למזכירות


צוות רז
הקורס הוא פנים ארגוני ומיועד לקבוצת מזכירות בארגון (לא מיועד ללקוחות פרטיים). עבודתה של המזכירה מתנהלת בסביבה מורכבת ומרובת דרישות. עליה לבצע אותה תוך גילוי מיומנויות בתחומים מגוונים, יכולת שליטה במספר
פנים-ארגוני בכל הארץ

ניהול משרד


דעת אריאל
לא פעם מצהירים מנכלי"ם רבים כי "האדם הכי חשוב בארגון היא מנהלת המשרד", ואכן הצלחתם של עסקים וארגונים קטנים כגדולים, טמונה במקצועיות בה מתנהלת פעילות המשרד: מענה טלפוני, שירות לקוחות,
תל-אביב

מזכירה בכירה


מכללת שרוטל
קורס המזכירות נועד על מנת לתת לך את הכלים הדרושים לניהול המשרד המודרני. התכנית הנ"ל מכינה אותך גם לבחינה של משרד התמ"ת. לימודי המקצוע כוללים ידע בתחומי הפעילות השוטפת של
תל-אביבחולוןכפר סבאראשון לציוןפתח תקווה

מנהלות לשכה


My School
תפקיד של מנהלת משרד הוא מגוון מאוד ובעל חשיבות להצלחת התפקוד הארגוני. עליה לתפעל מערכת שרובה ממוחשבת, כדי לנהל משרד בעידן המאופיין באיסוף, עיבוד והפצה של כמויות אדירות של נתונים
כפר סבא

מנהלי/ות לשכה ועוזרי/ות מנכ"ל


המכללה העסקית - לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון
מנהל/ת המשרד בארגון, הוא חלון הראווה של הארגון, מקור של כוח, ידע, מעוף, ייעול ויצירה. מתוקף התפקיד משמש/ת כמקשר/ת בין ההנהלה לארגון הפנימי וכלפי הסביבה החיצונית. הקורס הינו קורס בינתחומי
חיפה

מזכירה בכירה והתמחויות במשפטית וביטוח


המכללה הרב תחומית
קורס מזכירות בכירה והתמחות משפטית וביטוח מעניק כלים משמעותיים לעבודה במזכירות, לצד יידע מקצועי בסיסי בתורת המשפט. בנוסף מקנה הקורס ידע פרקטי בתחום הביטוח, השרות ללקוחות והניהול השוטף של המשרד.
חיפה
Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מאמרים

להיות או לא להיות - מזכירה רפואית

מזכירה רפואית היא האדם הראשון והאחרון אשר בו נתקלים חולים בהגיעם לקבלת טיפול רפואי. היא זו שמקבלת אותם ומנתבת אותם אל הרופא

קורסי מזכירות – אז והיום

הן הפכו להיות לב ליבה של כל הנהלה ומחלקה. תחומי האחריות גדלו וכוללים היום הכנת מצגות, ניהול ומעקב אחרי פרוייקטים, ניהול

קריירה במזכירות: יש דבר כזה

לפני שמתחילים קורס הקלדה עיוורת קורס הנהלת חשבונות קורס ניהול מערכות משרדיות הקורס הבסיסי ביותר

המדריך לעצמאי המתחיל

יש אנשים שעבודה כשכירים אינה מתאימה להם או שהמקצוע שלהם הוא כזה אשר לא ניתן לעבוד בו כשכירים, אלה יכולים להיות צבעים,

מזכירות משפטית – ניהול משרד עם ערך מוסף

בהחלט ניתן להגדיר את תפקידה של העובדת במקצוע זה כמקצוע ייחודי ממגוון בחינות , ועקב כך התפקיד מיועד לנשים בעלות רצון

עתיד בטוח - מזכירת ביטוח

בעזרת קורס מזכירות ביטוח ניתן לרכוש כלים שיעזרו ללומדים בו להשתלב באחד התחומים המשתלמים ביותר שיש . מזכירות ביטוח

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי

מסננים בתחום קורס מזכירות

המכללה הרב תחומית

לסטודנטים ולבוגרים סיוע במציאת מקום עבודה, מלגות לימודים מיוחדות לנרשמים