פרסום מוגדר כפעילות תקשורתית שמטרתה העברת מסר לקהל, בדרך כלל מסר מסחרי כלשהו, המופץ באמצעות ערוצי התקשורת המסחריים אותם מציע שוק היעד. הפרסום מהווה נדבך בתוך כלל התקשורת השיווקית של עסק או ארגון, ויכול לפנות או לכלל הציבור או לפלח שוק מצומצם מתוך הקהל, אליו פונה המוצר או השירות הנדון.
פרסום מתבצע במסגרת כלים מגוונים ושונים זה מזה. בכללם ניתן למנות טלויזיה, רדיו וקולנוע, עיתונות, שילוט חוצות ורכבים, קטלוגים ודיוור ישיר, שיווק מפה לאוזן, ובשנים האחרונות גם פרסום באינטרנט ובטלפון הסלולרי. כל אחת מאותן מדיות פועלת בטקטיקות וכלים אחרים, לימודי פרסום מיועדים להכשיר איש מקצוע מיומן אשר ידע להבדיל ולהבחין בין הכלים והמסרים שיתאימו לכל אחד מהם. אם בעבר הפרסומאים היו בעלי העסק עצמו והמסרים שהועברו היו ישירים ופשוטים, הרי שכיום הדיאלוג בין העסק לבין הקונה הוא הרבה יותר מתוחכם ודרושה מחשבה מעמיקה ומקיפה יותר לא רק בקמפיין שלם, אלא אפילו לצורך מודעה בודדת, אשר גם היא עולה ממון רב.
הכלים הרבים שעומדים לרשות המפרסמים גורמים לכך שבימינו הפרסום פונה אלינו מכל פינה; מהטלפון שבכיס, דרך תיבת הדואר, המדיה האלקטרונית והכתובה אותה אנו צורכים, וכלה בעובדה כי אין כמעט מקום בעיר אליו נפנה את מבטנו וממנו לא יבקע מסר שיווקי או תדמיתי כלשהו.
בשל הצפיפות והאינטנסיביות של אותם מסרים התוקפים אותנו מכל עבר, רובם של האנשים לומדים לבודד את עצמם מאותן פניות בלתי פוסקות, ולהתעלם מהם בפועל; הרי אם היה עלינו לקרוא כל פרסומת בכל אתר אינטרנט לא היינו מגיעים למידע שחיפשנו, ואילו קראנו כל שלט חוצות לצד הדרך, כמות תאונות הדרכים היתה מרקיעה שחקים מאחר והנהגים אינם מתרכזים בנעשה על הכביש.
אי לכך על מלאכת הפרסום להיות אינטנסיבית ומתוחכמת יותר ויותר כדי ללכוד את תשומת לב הקהל, ולשכנע אותו במסרים הנדרשים. כיום ידוע כבר כי פרסום הוא תורה מורכבת ומשוכללת, ואין די בתחושות בטן והיגיון בריא ליצירת פרסום אפקטיבי, כזה שישיג את מטרתו: הנעה לפעולה, חיזוק תדמית המותג וכוונות הרכישה.
אפשרויות הלימוד
את המבחר העשיר של לימודי הפרסום שתוכלו למצוא בעמודים הבאים באתר ניתן לחלק באופן גס לשניים, על פי קהלי היעד שלהם. הקצרים שביניהם נועדו לא להקנות מקצוע, אלא לתת רקע בסיסי אשר ישמש בעלי עסקים ומנהלי שיווק בארגונים על מנת לנהל ולשלוט בחוכמה בגזרת פעילות זו. רוב בוגרי אותם מסלולים ככל הנראה לא יוכלו ליצור בעצמם ולנווט קמפיין מקיף, אבל אין ספק שאם ייעזרו באנשי מקצוע כדי לייצר קמפיין למטרתם, ידעו מה לדרוש מהם, כיצד לבחון את תועלת ההשקעה, ולשלוט במהלך כולו באופן מושכל וחכם בהרבה ממנהל או בעל עסק שהכלי היחיד שעומד לרשותו הוא אינטואיציה בריאה.
חטיבת הקורסים השניה כוללת את המסלולים הארוכים והמקיפים, שמטרתם היא רכישת המקצוע במלואו באופן מקיף ומעשי. קורסים אלו מקנים ידע, כלים והכרות עם עולם השיווק, המיתוג והפרסום, ועוד מכלול כלים ומושגים חדשים המאפשרים לבוגרים להשתלב בענף דינמי, מרתק, יצירתי ותובעני מאוד.
למי זה מתאים
לימודים אלו פתוחים בפני צעירים וצעירות יצירתיים המחפשים את דרכם המקצועית, ומושתתים על היצירתיות של הלומדים בהם ועל המוטיבציה שלהם להצליח. במסגרתם נלמדים נושאי קופירייטינג, ארט וגרפיקה, ניהול מדיה, שיווק ומיתוג. לימודי פרסום הם תובעניים מאוד, ודורשים מהמשתתפים מאמץ רב, כולל השקעה יצירתית רצינית הן במהלך הלימודים והן בהמשך לימוד עצמי בבית. אותם מסלולי לימוד משקפים למעשה את העולם המקצועי של הפרסומאי בתום הלימודים, אשר לרוב יתפקד במערכות מתגמלות בהחלט, אך גם מאתגרות, תובעניות, קשוחות ותחרותיות במיוחד, כאלו המצריכות ערנות, דריכות ומאמצים יצירתיים ניכרים. אם העניין מתאים לכם, בואו להשתלב בענף דינמי, תובעני ויצירתי. תנאי הקבלה לקורסים אלו מותאמים לכל מסלול באופן ספציפי, וניתן לומר באופן כללי שדרגת האתגר במיון משקפת את רמת המקצועיות של הקורס, ולכן את הביקוש אליו והמיונים הקשים-יותר.