ייעוץ ארגוני החל לצמוח החל משלהי שנות השבעים ונמשך בעצם עד היום. ראשיתו במנגנוני הצבא האמריקאי ואחרים אשר תמכו בצבא ובתפקודיו השונים. עם התפתחותו של המסחר הגלובאלי, התקשו חברות לעמוד בתחרות הקשה של חוקי השוק הנוקשים, ובין הסוגיות הרבות איתן נאלצו ארגונים וחברות אלו להתמודד בפעם הראשונה, היו סוגיות של אינטגראציה בין העובדים ובין העובדים להנהלה.
עם התפתחות הצורך לענות על שאלות אלו של סביבת העבודה ויחסי העבודה, החל להתפתח מקצוע זה והחלו צצים ומתפתחים קורסים לחברות ולעסקים. יועצים אלו, עסקו בשאלות של הגדרת הסמכויות והתפקידים, בעיקר בתחומי הניהול. התפתחויות בשוק התחרות הגלובאלית, הביא חברות רבות להסתכל לא רק החוצה לעבר התחרות הקשה כלפי חוץ, אלא גם להשקעה פנימה, אל תוך החברה. התפתחויות אלו, הביאו גם להוספת תחומים שנדרשו מאנשי מקצוע אלו.
כך, לימודים אלו החלו לכלול בניית אסטרטגיה שיווקית ועסקית, כיצד להביא לשביעות רצון מצד הלקוחות ואסטרטגיות לשימור לקוחות, בניית חזון לבחרה, השקעה בסביבית עבודה תומכת ומעצימה אשר בתורה תביא גם לפרודוקטיביות רבה יותר מצד העובדים עצמם, לתחושת אחריות ולויאליות לסביבת העבודה.
בשנות התשעים, בעקבות חדירה של תפישות תרבותיות מן המזרח הרחוק, הוכנסו לתכניות הלימודים גם מושגים כמו גמישות לעומת יציבות בעסק, סיפוק צרכי הבעלים לעומת סיפוק צרכי הלקוחות, למידה אורגנית, כיצד לנהל ידע, האם ואם בכלל יש מקום לעסוק גם במעורבות קהילתית ועוד.
היכן ניתן ללמוד
במדינת ישראל, פועלים כיום יותר מ-14000 ארגונים שונים, וזה מבלי לדבר על עסקים קטנים וגדולים שונים. כמובן שריבוי כזה מלמד גם על צורך עצום. משום כך, מי שמתעניין בלימוד ייעוץ ארגוני, יוכל למצוא את מבוקשו בכל מקום ברחבי הארץ, מק.שמונה ותל חי בצפון ועד באר שבע ואילת שבדרום.