ארגון הלוגסטיקה וניהול הרכש הם שני תחומים אשר עליהם יקום או ייפול ארגון. קורס רכש ולוגיסטיקה נועד להכשיר לתפקיד המרכזי בכל ארגון ועסק של קניינות סחורה לציוד וניהול המלאי, עבודה שוטפת מול ספקים, אנשי היבוא היצוא והעובדים באופן מדויק, הדורש תיאום אחיד עם כל הגורמים הנוגעים בדבר כך שהעסק יתפקד בצורה אופטימלית ויעילה.
הנושאים הנלמדים בקורס הם ניהול המשאב האנושי, ניהול איכות, ארגון ותפעול מלאי העסק, ניהול הצד הפיננסי, עריכת חוזים ומציאת התאמה בין הצרכים של העסק ליכולת התקציבית, שכן עסק שאינו מנהל את הרכש באופן תקין, עשוי מהר מאוד להיקלע לקשיים שלעתים בלתי הפיכים.
הקורס אינו דורש כל ידע מוקדם, אך עם זאת נדרשת יכולת ארגון וניהול שכן, מדובר בתפקיד עם הרבה אחריות, והבנה, הן פיננסית והן משפטית, שכן, ככל שהארגון מורכב יותר, כך יש משמעות רבה יותר לכל רכישה כמו גם לניהול המלאי ולכן אמנם אין תנאי קבלה אך נדרשים כישורים אישיים על מנת להצליח בתפקיד מרכזי זה.
במסגרת הקורס מועברים תכנים להכנת תכנית רכש, הכנת הצעת מחיר באופן יעיל ואפקטיבי לארגון, תהליכי משא ומתן, ניהול קשרי ושיתופי פעולה עם ספקים תוך הקפדה על כל הנהלים והכללים המשפטיים בתחום הסחר והמיסוי מול ספקים מקומיים ובינלאומיים.
עבור מי מתאימים הלימודים
קורס רכש ולוגיסטיקה אורך כשנה אחת, כאשר הוא מתנהל בהתאם לתכנית של התמ"ת, והתעודה אף היא ניתנת מטעם התמ"ת. בסיום הקורס אפשר לעסוק במקצוע במגוון של מקומות עבודה, שכן בכל ארגון גדול קיימת מחלקה מיוחדת לרכש ולוגיסטיקה ולכן זהו מקצוע מבוקש ביותר המתאים הן לחיילים משוחררים בתחילת דרכם המקצועית והן כהסבה מקצועית.
הקורס מקנה את כל הידע הנדרש, כך גם מי שאין לו כל רקע בתחום, יוכל בסיום הקורס להיות מוכן לקראת עבודה בתחום, כאשר ניתן כבר במהלך הקורס לנסות ולהשתלב במחלקות הרכש של חברות מסוימות ולהתחיל לרכוש ניסיון. קורס רכש ולוגיסטיקה מתקיים בכל רחבי הארץ: חיפה, תל אביב , נתניה, כפר סבא ועוד מקומות רבים נוספים אחרים.