תקשורת שיווקית היא תקשורת תומכת מכירות, כלומר כל דבר שיכול להעביר מסר או מסרים לקהל היעד כמו ביגוד, מחזיקי מפתחות, שילוט, חומר מודפס, סרטונים, מצגות, הפקת תערוכות ואירועים ובעצם כל דבר שיוכל לשאת עליו לוגו. והיא נחלקת לחמישה מרכיבים אשר נלמדים בקורס תקשורת שיווקית והם פרסום, יחסי ציבור, שיווק ישיר ומכירה אישית.
מטרתה של כל חברה בסופו של יום היא להגדיל את שורת הרווח שלה על ידי מכירה גבוהה של המוצרים ועל ידי הגעה אל קהל לקוחות פוטנציאליים רבים עד כמה שאפשר. כל חברה שואלת את עצמה מה תהיה הדרך הטובה ביותר להעביר את המסרים שלה, בכדי להגדיל את חוג הלקוחות וכיצד היא יכולה למצות את הכלים העומדים ברשותה כדי להגדיל את הרווח. יש היום מגוון גדול של אפשרויות, וצריך לבחור את האפקטיביות ביותר בכל זמן נתון, ומול כל קהל ספציפי. ולכן חשוב מאוד לארגון שיהיה לו אדם כזה.
המעוניינים ללמוד קורס תקשורת שיווקית ייחשפו לתכנים כמו: חשיבה יצירתית, דרכי פרסום ושיווק מגוונות, ניהול עסקים, בניית תוכנית אסטרטגית, פסיכולוגיה חברתית, תקשורת המונים, קידום מכירות, דוברות, יחסי ציבור, מיתוג, פרסום באינטרנט, פרסום בגוגל, הפקת כנסים, שימוש ברשתות חברתיות, כתיבה שיווקית, ניהול ובקרת תקציבים ועוד נושאים מעניינים ומרתקים שעל סדר היום.
מי שמסיים את הלימודים יכול למצוא עבודה כמנהל קמפיינים או כרוכש מדיה במשרדי פרסום, בתפקידי ניהול ושיווק בארגונים שונים, בניהול מותגים לעסקים, ביחסי ציבור, בדוברות ועוד. ההתמחות בתחום זה הופכת יותר ויותר מבוקשת בשנים האחרונות ואפילו תעשיות שונות החלו להעסיק אנשי תקשורת שיווקית על מנת למקסם את רווחי החברה.
עד עכשיו ניתן היה ללמוד תקשורת שיווקית בקורסים שונים במספר מכללות ברחבי הארץ. קורסים אשר כוללים כ-50 שעות עיוניות, וכ-30 שעות מעשיות ותרגול, לימודים אשר מתקיימים פעם בשבוע בשעות הערב. לאחרונה נפתחו לימודי תקשורת שיווקית כלימודים אקדמאים לתואר ראשון, לימודים אשר נמשכים שלוש שנים שלושה ימי לימודים בשבוע, וכוללים הרצאות, סדנאות, תרגול וסמינריונים. ניתן ללמוד קורס תקשורת שיווקית במספר מקומות בארץ כדוגמת: תל אביב, חיפה, ירושלים ועוד.