בכל ארגון יש מספר מנהלים ברמות שונות של ניהול: מנהלי צוות, מנהלים בדרגי ביניים שונים ומנהלים בכירים. למעשה, כל מי שאחראי על עובד נוסף, מאציל עליו סמכויות, אחראי לסדרי העדיפויות שלו וקובע לו את סדר היום, הוא בחזקת סוג של מנהל. גם מורה בכיתה היא מנהלת של תת ארגון. בכדי שארגון יתפקד בצורה מיטבית, וכל אנשיו, ובעיקר מנהליו יהיו מחוייבים לאותו חזון, לאותן מטרות, וידברו בשפה דומה, חשוב לכנס אותם יחד לקורס משותף - קורס ניהול פנים ארגוני.
אין מתכונת קבועה לקורס מסוג זה. לכן, כדאי למוסד המבקש שמנהליו ילמדו תכנים מסוימים, ויעברו השתלמות משותפת, לבנות את התכנים ואת נושאי הלמידה ספציפית ובהתאמה למקום הימצאו של אותו מוסד, תוך החלטה משותפת עם אותם מרצים אשר אמורים להעביר את הקורס.
נושאים אפשריים לקורס מסוג זה: מהו ניהול, ההבדלים בין מנהל ומנהיג, מחויבות אישית של מנהלים, סגנונות ניהול, מנהיגות מעצבת, הנעת עובדים, דרכי סינון וגיוס עובדים ועוד.
בדרך כלל כאשר מדובר על השתלמות המתבצעת באופן פנים ארגוני אפשר לדאוג שהלימוד יתקיים במקום העבודה עצמו, כאשר לרוב בכל ארגון יש חדר ישיבות או אולם מתאים ללמידה של הצוות. עם זאת, פעמים רבות כדאי דווקא לשנות את המתכונת, וכחלק מהלמידה, להוציא את המנהלים אל מקום שונה ואחר – בין ומדובר בבית מלון, במכללה באולם כנסים ואפילו בביתו של אחד העובדים. לעיתים, שינוי המקום משפיע גם על הפתיחות של האנשים.
כאשר מזמנים מנהלים של ארגון ללמידה משותפת בקורס ניהול פנים ארגוני, הלמידה יכולה להיעשות בדרך של הרצאות, סדנאות, משחקי תפקידים, סימולציות, דיונים, עבודה בקבוצות ועוד. מומלץ ביותר לשלב בין מספר דרכי הוראה, במיוחד אם מדובר בקורס אשר אורך יום עבודה או אפילו שני ימי עבודה.