קורס קידום אתרים הוא מפתח חיוני לכל מי שנדרש לפתח נוכחות אפקטיבית באינטרנט. הרשת מהווה למעשה בבואה דיגיטלית של המציאות שסביבנו. השאיפה שלנו לבלוט, להיראות ולהישמע בעולם האמתי, מקבילה בעצם לזו המקוונת. המאבק על תשומת הלב, ובעיקר כאשר מדובר בצורך מסחרי, הוא מרדף אחרי כסף, כבוד והצלחה. קידום אתרים במנועי חיפוש הוא צעד גדול ומשמעותי בדרך להשגת אותה מטרה.
בעולם האינטרנט שולט מלך אחד ובלתי מעורער – גוגל. לצד כל השירותים הנלווים, האפליקציות וכלי העבודה שהוא מעניק לבעלי המקצועות הדיגיטליים ולגולשים, זהו בראש ובראשונה שער הכניסה לרשת ולכל עולמות התוכן הגלומים בה. כאשר אומרים "קידום במנועי חיפוש", הכוונה כיום למעשה ל"קידום בגוגל", זאת משום שלא מדובר ב"סתם" מונופול, אלא שירות בלעדי כמעט. נכון לאמצע 2017, מנוע החיפוש של גוגל
משרת מעל 96% מהגולשים
בארץ.
משמעות הדבר היא מעורבותו הלכה למעשה כמעט בכל פעולה מקוונת של הגולש הפרטי, תוך שהוא מכוון וסוקר כל צעד. החלק הגלוי מבין כל אותם נתונים שנאספים בדרך זו מנוטר בתורו גם על ידי בעלי ומקדמי האתרים. מטרתם של אלה פשוטה; חשיפה בגוגל היא בעלת משמעות עצומה, שביכולתה לשנות גורלות חיים ועסקים, בעיקר עבור ארגון בעל צרכים שיווקיים קריטיים. ההבדל בין ראש העמוד הראשון או תחתית העמוד השלישי בתוצאות החיפוש מקבילה להבדל בין מיקום בית עסק פיזי בלב אזור העסקים של העיר, או בשולי הפרברים, הרחק מהלקוחות או קהל היעד המבוקש, וכך לחרוץ את דינו לכישלון.
למה בעצם נדרש קידום
מטרתו המוצהרת של גוגל היא להעניק לגולשים את התוצאות המדויקות ביותר לצרכיהם, בהתאם לתחומי העניין האישיים ומיקומם הפיזי, תוך התחשבות בעושר ואיכות התוכן ותאימותו הטכנית של האתר הנדון. אבל כשכל העולם כבר באינטרנט, לא תמיד קל לקבוע מי חשוב וטוב יותר. על שאלה כמו "איפה משתלם לקנות פלאפון סמסונג בחיפה" לא מסובך לענות לאחר מחקר קצר, אבל לעומתה, דילמה כגון "איזה אינסטלטור הכי טוב בחיפה" היא מסובכת הרבה יותר. הרי כל האינסטלטורים בחיפה מציגים עצמם כמקצועיים, אמינים, זריזים ומשתלמים ללקוח, אז את מי מהם נזמין לפתוח את הסתימה בשירותים?
התשובה לכך די פשוטה – את מי שנמצא ראשון. המלחמה על אותו מיקום ואותה חשיפה תהיה על כן קרב עקוב מדם - ובצדק. הפסד או ניצחון בה הוא הכל או לא כלום. במקרה כמו זה, טיפוס במעלה תוצאות החיפוש בגוגל הוא מטרה עליונה, כזו שתחרוץ את העתיד העסקי והכלכלי.
ההגה של האינטרנט וקביעת נתיב הנסיעה בו הם אמנם בידי גוגל, אבל כל אחד מהנוסעים שואף למשוך את מוט הניווט ולמשוך אותו טיפה לכיוונו ולמטרותיו, לדלג בתוצאות על פני מתחריו ואל עבר לקוחותיו הפוטנציאליים, ולהגיע לראש התוצאות בעמוד הראשון. הקידום האורגני שואף לנצל שיטות מתוחכמות, כמו גם מעקפים, פרצות ודרכי קיצור כדי לחזק את נוכחות האתר וחשיפתו מעל הבמה החשובה ביותר ברשת.
מה נדרש ממקדם אתר
באחריות המקדם למצוא כל דרך וכל שיטה להעפיל במעלה התוצאות. חלק עיקרי באתגר הוא התאמת התכנים והטכנולוגיה המשמשים בו לעבר התקנים המבוקשים על ידי גוגל, כדי לאפשר קיטלוג נוח, ברור ומדוייק יותר, אשר יתאים לאלוגריתם החיפוש כמו כפפה ליד. זהו תהליך טכני רב שלבים, הכולל מגוון רחב של ניתוח נתונים, שימוש בכלים ואפליקציות מתקדמות. סיועם של כל אלה יקדם שיפור מתמיד - מעקב צמוד אחרי העדכונים שנערכים כל הזמן על ידי גוגל, שמקפידים לשנות את תנאי השטח וכהשלכה מכך – גם את התאמת האתרים אליו.
איך עובדים בזה
קידום אתרים מתבצע מעשית במספר מתכונות; רובם המכריע של המקדמים עובדים באופן עצמאי, כשכירים או בעלים של אתר ספציפי אותו הם מתבקשים לחזק, או כפרילאנסרים אשר אמונים על מטרה זו עבור מספר לקוחות. מיעוט מבין אנשי המקצוע עובדים במשרדי SEO גדולים המטפלים בתקציבים משמעותיים יותר. בסוכנויות אלה מתקיים מערך מורכב יותר של מומחים, שכל אחד מהם נושא באחריות לאחד ממרכיבי האופטימיזציה הנדרשים. שירות מקצועי מסוג זה מתאים בדרך כלל לאתרים וארגונים מסחריים וגדולים, בהם לקידום האתר ישנה חשיבות קריטית.
בקורס קידום אתרים אורגני נלמד במהירות יחסית מקצוע מבוקש, שמציע הזדמנויות רבות במשק התעסוקה הדיגיטלי. הלימודים זמינים במכללות ובתי ספר רבים בארץ, כמסלולים מקצועיים אינטנסיביים בשעות הבוקר, או במסלולי ערב שמתאימים יותר לצרכיהם של אנשים עובדים.