פייסבוק כבר מזמן לא היחידה, הרשתות החברתיות כובשות את האינטרנט ואת העולם, ונעשה בהם שימוש רב ומגוון. על מנת לנצל את הכלי בצורה הטובה ביותר, ולהפיק את מירב התועלת אשר מאפשרת הרשת לצרכים עסקיים, חשוב ביותר שינהל את הפרופיל ברשת מי שהוא מומחה בתחום. ולכן כדאי לכל ארגון המעוניין בהגדלת המכירות שלו ובחשיפה מוגברת, לשלוח נציג ללמוד קורס ניהול רשתות חברתיות.
יש היום חשבונות ופרופילים ברשתות חברתיות לאנשים פרטיים, לבני משפחה, לעסקים, לארגונים ותנועות, לעצמאים, לתוכניות רדיו וטלוויזיה, למנהיגים, למועמדים לתפקידים שונים, למפלגות, לעמותות, למוסדות חינוך ועוד. הרשת מאפשרת העברת מידע אישי, קיום קשרים ומקום לדיונים עם אוהדים, ומשמשת כלי מעולה למיתוג וקידום עסקים, לפרסום ולגיוס כספים עבור מטרות שונות.
במסגרת הקורס לומדים המשתתפים גם מגוון גדול של תכנים הקשורים באינטרנט בכלל; לומדים להכיר כל פינה אפשרית ברשת החברתית ולנצל אותה כך שהיא תקדם את המטרות של מי שמנהל את הפרופיל של העסק. התכנים הנלמדים בקורס כוללים חשיפה לכלים טכנולוגיים שונים אשר יהפכו את הלומד למנהל איכותי של הפרופיל אותו הוא מנהל. כמו כן, הקורס כולל פרקים ביצירת שיתופי פעולה באינטרנט, יצירת חשבונות, יצירת תדמית חיובית בדרך נכונה, בניית קמפיין וירטואלי, ניהול אסטרטגיית פרסום ברשת, ניהול מכירות באינטרנט ועוד.
הלימודים אינם דורשים ידע מוקדם, והם פתוחים בפני כל מי שמעוניין להכיר את התחום, כך נוצר מצב שבאותה הכיתה לומדים מנהלי תקשורת שיווקית לצד מתחילים בורים בתחום. בסוף הלימודים מקבלים המסיימים תעודת סיום מטעם המוסד בו למדו. יש קורסים בהיקפים שונים של שעות, על פי העמקה בתכנים, החל מקורס קצר בן 28 שעות אקדמיות, ועד לימודים לאורך סמסטר שלם. יש גם קורסים בלימודי ערב, וכן קורסים מרוכזים במשך שבוע. ניתן ללמוד קורס ניהול רשתות חברתיות במספר מכללות ברחבי הארץ, בתל אביב, באר שבע, רחובות ועוד.