התפתחות הטכנולוגיה והמעבר לערוצים ניידים רבים מצריכה את בתי העסק הקיימים ואת אלו החדשים המבקשים להיפתח לפתח את השפה השיווקית שלהם ולפנות לקהל היעד גם בדרכים שעד עתה נחשבו לא קונבנציונאליות. כפי שהוכיחה מערכת הבחירות האחרונה, הפנייה לציבור הרחב נעשתה יותר ויותר באמצעות הטלפונים הניידים בהודעות הקוליות ובהודעות טקסט, מאשר בשלטי חוצות ובעלונים בתיבות הדואר.
צורך מתפתח זה דורש לא רק מבעלי העסקים להתעדכן, אלא גם (ובעיקר) מאנשי המקצוע המובילים, להגדיל את ארגז הכלים המקצועי שלהם ולא לדרוך במקום עם אסטרטגיות שכבר אינן מתאימות לעידן העכשווי. שיווק כיום דורש הבנה של הפלטפורמות הרבות האפשריות העומדות לרשות העסק ובניית תכנית בהתאם, תוך הבנה שהמובייל והעולם האינטרנטי הפך להיות מרכזי ביותר ודורש תשומת לב מוגברת. השאלות שנשאלים משווקים היום הן איך ליצור קמפיין בהודעות טקסט, איך לגרות את קהל היעד להגיב, איך למדוד את התגובה וכיצד ניתן לדעת אם הקמפיין שנשלח אל החלל האינטרנטי והמובייל הוא אכן יעיל ואפקטיבי.
בין הנושאים הנלמדים בקורס שיווק במובייל ניתן למצוא תחומים מוכרים שלא השתנו, כגון: גיוס ושימור לקוחות, זיהוי צרכי לקוח, מושגים בעולם מקצועי זה, הגדרת יעדים, ניהול תיק לקוחות, סקרי לקוחות, תקשורת בין אישית, מבוא לפרסום ומהות ההבדל בין שיווק לפרסום.
כמו כן, קורס שיווק במובייל כולל תחומים חדשים ומתחדשים כגון: רכישת מדיה במובייל, בניית קמפיין מבוסס מובייל, אפליקציות שיווקיות, קידום ממומן בגוגל לצד קידום שאינו ממומן בגוגל (המכונה קידום אורגני), ניהול קמפיין מובייל, מדידת הצלחה בקמפיין מובייל, הבדלים בין שיווק מובייל בארץ לבין טכניקה זו ברחבי העולם, יצירה נכונה של עמודי נחיתה, תוכן מותאם מובייל ומושגי יסוד בפיתוח אפליקציות.
הדרישה ההולכת וגוברת לקורס זה גרמה לפתיחתו במספר רב של מוקדים הכוללים הן בתי ספר לשיווק ופרסום והן בתי ספר העוסקים בפיתוח טכנולוגיות ובבניית אפליקציות
;
כך שכל המתעניין בלימודים אלו יכולים למצוא קורסים בירושלים, קורסים בתל אביב, קורסים בחיפה, קורסים בבאר שבע וכן קורסים בשפה הרוסית.