אתר קורסים / משרד העבודה

קורסים של משרד העבודה

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על מוסד הלימודים

  • סניף תל אביב דרום

קורסים של משרד העבודה

תפקידו של משרד העבודה הוא ליצור מצב בו מספר דורשי העבודה בישראל הוא מינימלי, ואחת הדרכים לביצוע משימה זו היא באמצעות הכשרה מקצועית לזכאים לכך. מטרת ההכשרה הינה להעניק לדורשי העבודה מקצוע מבוקש אשר יאפשר להם להשתלב בשוק העבודה, לכן הקורסים המוצעים במסגרת זו הינם אך ורק כאלה להם יש ביקוש רב בשוק העבודה, ולכן מעניקים לאלה אשר מסיימים אותם סיכוי גבוה למציאת עבודה.
 

מי זכאי לקורס של משרד העבודה?

כל דורש עבודה רשאי לקבל ייעוץ תעסוקתי בחינם, ייעוץ זה מתמקד בהכשרה מקצועית או בהסבה מקצועית. על מנת לקבל הכשרה מקצועית יש צורך  בהפניה של יועץ התעסוקה בלשכה ובמבחני התאמה.ההכשרה המקצועית פתוחה גם בפני אלה שכבר יש להם מקצוע, אם למקצוע שלמדו אין ביקוש במשק, אם המקצוע דורש עדכון מקצועי שהוא אינו מחזיק בו, או אם בריאותםאינה מאפשר להם לעסוק במקצוע זה.הזכאות להפניה לקורס מקצועי מתחדשת כל שלוש שנים.
 

איך ממשים את הזכאות?

על מנת לממש את זכאותכם, עליכם לפנות אל יועץ התעסוקה של לשכת התעסוקה עם כלל התעודות המקצועיות שברשותכם. אם יימצא קורס המתאים עבורכם תקבלו מיועץ התעסוקה שני טפסים: טופס הפניה אל מוסד ההכשרה וטופס מעקב אותו יש להחתים במוסד ההכשרה.
 

הלימודים עצמם

ההכשרות המקצועיות של משרד העבודה אינן חינמיות לחלוטין, ואתם תאלצו לשלם עליהן בהתאם לרמת זכאותכם. הסכום אותו תאלצו לשלם נע מתשלום סמלי ועד 90% משכר הלימוד (בהתאם לרמת הזכאות שנקבעה לכם).
 

תוכנית הוואוצ'רים

במשך השנים נערכו שינויים בתנאי הזכאות, וכיום מפעיל משרד העבודה גם את תוכנית הוואוצ'רים. במסגרת תוכנית זו, מסבסד משרד העבודה את הלימודים לזכאים בהתאם לרמת הזכאות ועד לתקרה המשתנה מקורס לקורס. כלל הקורסים הינם בפיקוח ממשלתי או מוכרים לתשלום באמצעות פקדון חיילים משוחררים.

הזכאות בתוכנית הוואוצ'רים הינה גמישה יותר וכוללת: גברים חרדים, נשים חרדיות, יוצאים בשאלה, בני מיעוטים, בעלי מוגבלויות עם מינימום 20% נכות, יוצאי אתיופיה, צעירים בסיכון עד גיל 30, מטופלים בקצה הרצף האוטיסטי, אסירים משוחררים, הורים יחידנים (גרושים/ות אינם נחשבים יחידנים עם בן/בת הזוג לשעבר הינם הורים פעילים), מקבלי הכוון תעסוקתי במרכזי צעירים, תושבי איזורי עדיפות לאומית, עולים חדשים ודורשי עבודה מעל גיל 45.
 

 
 

  • סניף תל אביב דרום
Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!