אתר קורסים / מכללת רותם

מכללת רותם

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על מוסד הלימודים

רותם
  • סניף תל-אביב
  • סניף יבנה
  • סניף ירושלים

מכללת רותם

מכללת "רותם" מכשירה אנשי מקצוע אקדמאים בגישת ה- ReachingOut אשר פותחה במשך 25 שנים של עבודה מעשית ועשר שנים של מחקר אקדמי, על ידי עופר ארז וענת בן סלמון. גישה זו מתמקדת בתחומי החונכות הטיפולית, הדרכת הורים, פסיכותרפיה, הנחיית קבוצות וטיפול בעולם הספורט. בנוסף, מקיימת המכללה קורסי הכשרה המיועדים לאנשים אשר מעוניינים להתמקצע בתחום  אך אינם בעלי השכלה אקדמית.​

גישת ה- ReachingOut דוגלת בהתקרבות אל עולמו של המטופל. התפיסה מתאפיינת בתובנה דינמית ובגישה א-תיאורטית.  בבסיס הגישה עומדת ההנחה שההבנה וההמשגה הטיפולית, מתפתחות ומתגבשות באופן דינמי, תוך כדי התהליך הטיפולי. גישת ה- ReachingOut מונעת מהמטפל להכנס לקבעון מחשבתי בנוגע למטופל ולצרכיו, תוך הבנה שהתהליך הטיפולי אינו מוגבל לחדר הטיפולים.  הקורסים מכשירים את הבוגרים לעבודה עם ילדים ומתבגרים בתהליך שיתופי עם המשפחות ומערכת החינוך, והם מבססים ומחזקים מיומנויות טיפול טבעיות הקיימות אצל כל אדם.

המטפלים בגישת ה- ReachingOut נחשפים לחוויות, להנחות היסוד, לעמדות, לדעות ולהתנהגות של עצמם בהקשרים העולים בטיפול. מודעותו של המטפל לעצמו הינה בעלת חשיבות עליונה מאחר ותפיסת העולם האישית, המשפחתית והמערכתית של המטפל, הינה קריטית בכל הקשור לדרך שבה הוא מבין וממשיג את העולם. על המטפל ללמוד לזהות אישיות זו של עצמו, וללמוד כיצד לעבוד עם אישיות זו על מנת לקדם את התהליך הטיפולי.

הטיפול במהותו הינו טיפול קצר מועד וממוקד, כאשר הכלי המרכזי בו הינו הקשר בין המטופל למטפל, תוך התבססות על גישת ״חקר תפיסת השדה של המטופל״. בגישה זו אין איבחון של המטופל והתאמתה לתיאוריה כלשהי, אלא חקירה של תפיסת מציאות חייו הייחודית של המטופל הספציפי ובניית הבנה, בתהליך משותף, בכל מקרה מחדש. גישת ה- ReachingOut רואה את אישיות הייחודית של כל מטפל ככלי מרכזי בתהליך השינוי. בתהליך ההכשרה לומד כל מתמחה לזהות את ההשפעה המשתנה והדינמית של נוכחותו על האחר והסביבה, בזמן ובמקום נתונים ולפתח מודעות לחלקיה השונים של השפעה זו על הסביבה בצורה מקצועית. המטפל לומד לעשות שימוש מודע ומושכל בהשפעה של נוכחותו על הזולת ועל התהליך הטיפולי.
 

רותם
  • סניף תל-אביב
  • סניף יבנה
  • סניף ירושלים
Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!