אתר קורסים / תואר שני / תואר שני ביהדות MA* / תלמוד והלכה M.A. ביהדות

תלמוד והלכה M.A. ביהדות

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

נננ

ספרות התלמוד וההלכה היא אחת מהיצירות המרכזיות של העם היהודי המקרינה השפעה על החיים היהודיים בכל הזמנים. מטרת הלימוד בתחום היא להקנות לתלמידים כלים שיאפשרו להם לעיין בספרות התלמוד וההלכה בצורה מעמיקה וביקורתית. תוכנית הלימודים מתקדמת ממבואות לתרגילים בתלמוד, בספרות הפוסקים ובספרות התשובות לסמינרים בסוגיות אקטואליות כגון החינוך בספרות הרבנית, מעמד האשה בהלכה ורפואה והלכה.

 

מקום הלימודים

ירושלים

 

מתכונת הלימודים

יום לימודים מרוכז משך שנתיים או שלוש

תנאי קבלה

תלמידים יתקבלו על ידי ועדת הקבלה של התוכנית. יתקבלו רק בעלי תואר ראשון, עם ציון ממוצע לתואר 80 ומעלה. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות. תלמידים החסרים רקע במדעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה. מועמדים מתאימים יוזמנו לראיון אישי עם היועץ/ת האקדמי/ת של התוכנית. לאחר מכן קבלתם תידון בוועדת הקבלה של התוכנית. מילגת לימוד ע"ס 5000 ש"ח.


הסמכה

תואר שני במדעי היהדות. מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה

נושאי הלימוד
פרקי אבות כאשנב לספרות חז"ל - ד"ר מוטי ארד
מסכת אבות המכונה "פרקי אבות" היא היצירה המפורסמת ביותר של חז"ל שגם נלמדת יותר מכל חיבור אחר. בקורס זה נלמד משניות נבחרות בפרקי אבות בעיון בעזרת אבות דרבי נתן ושלל פירושים מכל התקופות. כמו כן, נעיין בפרקי אבות כאנשב לספרות חז"ל בכלל.
תלמוד למתקדמים - פרופ' שמא פרידמן
עיון לעומק בסוגיות הנלמדות על מנת להקנות למשתתפים מיומנויות בחקר הסוגיא של התלמוד הבבלי, ובין השאר מבנה ספרותי של הסוגיות, מרכיבי סוגיא, יחס המימרות לסתם התלמוד, קביעת מקבילות והשוואה אליהן; עדי הנוסח ושימוש בשינויי גירסאות; איתור ספרות המחקר הרלוונטית לכל סוגיא; פרשנות על דרך המחקר. על התלמידים להכין את הסוגיות עם רש"י, ומקורות נוספים על פי אוסף מקורות שיחולק. בסמסטר א' נלמד את מסכת סוכה ובסמסטר ב' את מסכת בבא מציעא.
רפואה, מוסר והלכה -  פרופ' דוד גולינקין
קורס זה יעסוק בנקודות המגע שבין רפואה, אתיקה והלכה. במישור העקרוני נעיין בשאלות כגון: ריפוי חולים- חובה או זכות?; האם טקסטים עתיקים הם רלוונטיים לרפואה מודרנית?; גישה הלכתית וגישה אתית - מאי בינייהו?; נדון בנושאים כגון: אמירת אמת לחולה סופני, הזרעה מלאכותית, הפלות, השתלות, "המתת חסד", היחס לעישון, והנדסה גנטית.
תלמוד והלכה M.A. ביהדות

נננ
  • סניף ירושלים

הסילבוס של תלמוד והלכה M.A. ביהדות טרם עלה לאתר.
רוצים לקבל מידע עדכני לגבי הקורס הזה? פשוט מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!