התקדמות והתייעלות מערכות הבריאות הפרטיות והציבוריות בארץ מקדמת ביקוש לאנשי מקצוע ושירות היקפי המאפשרים מתן שירות מתקדם, מיומן ויעיל למטופלים. קורס זה מכשיר למשימה חשובה וחיונית בשרשרת השירות הרפואי. תפקיד המזכירות הרפואית הוא ניהול המערכת, קידום תהליכים בה, תוך מניעת תקלות וחיכוכים בתהליך קליטת הלקוחות למערכת. בפועל, המזכירה הרפואית היא המנהלת האדמיניסטרטיבית והתפעולית של היחידה הרפואית, המרפאה או המחלקה בה היא מכהנת בתפקידה. משימתה היא חולייה מרכזית הקושרת בין כל הפונקציות בארגון ומחוצה לו, ולשם כך נדרשת הכשרה מקצועיות ייחודית בנוסף להכשרה רגילה של מזכירה ארגונית בכירה. נדרשת ממנה הבנה במונחים מדעיים, ידיעה רפואית בסיסית ויכולת ניהול משרד המתנהל קצת אחרת מלשכה רגילה לקבלת קהל.
מיקום
צומת קרית אתא.
היקף הקורס
400 ש"ל כולל התנסות מעשית מודרכת במוסדות אשפוז בבתי חולים בהיקף 60 ש"ל.
קהל היעד
המעונינים להתמקצע בתחום האדמיניסטרציה ולהשתלב בתחום המזכירות הרפואית, גם ללא רקע קודם.
תנאי קבלה
12 שנות לימוד, יכולת ריבוי פעולות במקביל, אינטראקציה עם מחשב.
הסמכה
תעודת גמר "מזכירה רפואית" מטעם משרד הכלכלה בכפוף למבחן חיצוני.
נושאי הלימוד
- אנטומיה, פיזולוגיה ופתולוגיה
- סודיות ואתיקה מקצועית
- רשומות ומונחים רפואיים
- ארגון וניהול מערכות בריאות
- תכתובת עסקית ומנהלית
- אנגלית רפואית
- שיפור מיומנויות עבודת המזכירה
- אינטרנט ואופיס – אאוטלוק, פאוורפויינט, וורד, אקסל
- הדפסה בשיטה עיוורת בעברית ובאנגלית