מסלול זה מאפשר קידום מקצועי בתחום הטיפול בגיל הרך ובמהלכו יורחבו היבטים תיאורטיים של גישות פסיכולוגיות חינוכיות, תוך בחינת זיקתן להתנהגויות הילדים במעון ולעבודת אחראית הכיתה
.
כמו כן, תינתן התייחסות להיבטים מעשיים המשפיעים על המעון כמערכת והשפעתם על עבודת המחנכת כמובילת צוות חינוכי
.
על אחראית הכיתה לדעת להשתמש בידע תאורטי ומעשי על מנת לנהל את התפתחותם של הילדים ולתכנן את התהליך החינוכי במעון, תוך מתן מענה לאינטראקציות בין הרכיבים השונים במערכת ועיצובה כך שתיתן מענה לתפיסות פדגוגיות עדכניות.
לזכאיות, הקורס במימון מלא של משרד העבודה ובפיקוח משרד הכלכלה
.
מקום הלימודים
חיפה
.
מתכונת הקורס
160 שעות לימוד
.
תנאי קבלה
בעלת תעודת מחנכת/מטפלת לפעוטות במעונות יום סוג 1 (חדש), וותק של שנה אחת לפחות במקצוע, וועדת קבלה.
הסמכה
תעודת מחנכת/מטפלת לפעוטות במעונות יום, סוג 2 (חדש).
נושאי הלימוד
- התקשרות
- דימוי עצמי
- הבדלים אינדיווידואליים בהתפתחות
- יחסים חברתיים בין ילדים
- שפה וחשיבה
- שיח
- פיתוח תכנית עבודה חינוכית
- המעון כמערכת ארגונית, חברתית ותרבותית
- עבודה חינוכית
- מנהיגות חינוכית
- עבודת צוות
- קשר עם הורים וגורמים קהילתיים
- ניהול אדמיניסטרטיבי