אתר קורסים / תואר שני / תואר שני ביהדות MA* / לימודי ארץ ישראל תרבות ומרחב M.A ביהדות

לימודי ארץ ישראל תרבות ומרחב M.A ביהדות

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

נננ

תחום זה מיועד לאלה אשר עיסוקם המקצועי קשור בלימודי ארץ ישראל, תולדותיה ותרבויותיה וכן לכל המעוניינים להעמיק את ידיעותיהם בלימוד היצירה התרבותית, הרב-לאומית והרב-גונית שבמרכזה ארץ ישראל. יתקבלו בעלי תואר ראשון באחד התחומים הקשורים בלימודי ארץ ישראל (גיאוגרפיה, היסטוריה, ארכיאולוגיה, לימודי ארץ ישראל, מקרא וכדומה).

 

מקום הלימודים

ירושלים

 

מתכונת הלימודים

יום לימודים מרוכז משך שנתיים או שלוש
 

תנאי קבלה

תלמידים יתקבלו על ידי ועדת הקבלה של התוכנית. יתקבלו רק בעלי תואר ראשון, עם ציון ממוצע לתואר 80 ומעלה. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות. תלמידים החסרים רקע במדעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה. מועמדים מתאימים יוזמנו לראיון אישי עם היועץ/ת האקדמי/ת של התוכנית. לאחר מכן קבלתם תידון בוועדת הקבלה של התוכנית. מילגת לימוד ע"ס 5000 ש"ח.

 

הסמכה

תואר שני במדעי היהדות. מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה

 

נושאי הלימוד

רב-שיח תרבותי: היסטוריה ארכיאולוגיה ואמנות בא"י -  ד"ר רוני עמיר

הקורס יעסוק במפגש תרבותי בין פגאניים, יהודים, שומרונים ונוצרים בארץ ישראל בתקופה הרומית המאוחרת והביזאנטית על סמך הממצא הארכיאולוגי וההיסטורי ובעזרת ניתוח של יצירות האמנות בארץ. הקורס יתמקד בתעביר (transfer) של מודלים אדריכליים ואמנותיים מקבוצה אחת לאחרת, תוך שימוש במערך סמלים ייחודי של כל קבוצה. הקורס יכלול מספר סיורים וביניהם ביקור במוזיאון ישראל, ביחידת השימור של רשות העתיקות במוזיאון רוקפלר וביקור במוזיאון הפסיפסים החדש המצוי בחאן השומרוני הטוב.

בין מזרח למערב: סוגיות היסטוריות-חברתיות - ד"ר מיכל אורן

הקורס יעסוק ביחס הדיאלקטי שבין המערב והמזרח בתקופה של לפני ואחרי קום המדינה. הגישה האירופוצנטרית כלפי ה"מזרח" האמיתי והמדומה; והגישה הציונית-אירופית כלפי מיקומה המדומיין של א"י במזרח וכלפי יהודי המזרח בהיסטוריוגרפיה הציונית. כמו-כן יבחן הקורס את השקפת המזרח ותושביו - ערבים ויהודים - על המערב. בחינת נושאים אלה תיעשה בהקשר של פרקטיקות בינוי-אומה ובכלים ספרותיים וארכיטקטוניים. הניתוח יעשה שימוש במתודולוגיות כגון רב-תרבותיות, אוריינטליזם-אוקסידנטליזם, קולוניאליזם ופוסט-קולניאליזם.

ארץ קדושה ומקומות קדושים בה - ד"ר דורון בר

מעמדה של ארץ ישראל כארץ הקודש הביא ליצירתם של מקומות קדושים שמשכו אליהם גם עולי רגל רבים. שתי תופעות אלו - מקומות קדושים ועלייה לרגל אליהם יהיו במוקד קורס זה בו נברר סוגיות גיאוגרפיות-מרחביות הקשורות בקידוש המרחב ובתנועת עולי רגל בו. במהלך הקורס נדון בין היתר במושגים מקום קדוש ועלייה לרגל, נעמוד על שאלת היווצרותם של מקומות קדושים, על קדושת הארץ לדתות השונות, תולדות העלייה לרגל אל הארץ בתקופות השונות והקשר שבין עלייה לרגל לבין תופעת התיירות.
לימודי ארץ ישראל תרבות ומרחב M.A ביהדות

נננ
  • סניף ירושלים

הסילבוס של לימודי ארץ ישראל תרבות ומרחב M.A ביהדות טרם עלה לאתר.
רוצים לקבל מידע עדכני לגבי הקורס הזה? פשוט מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!