אתר קורסים / תואר שני / תואר שני ביהדות MA* / האמנויות ביהדות M.A. ביהדות

האמנויות ביהדות M.A. ביהדות

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

נננ

בניסיון להבין את מהותה של ההוויה היהודית מול החוויה היצירתית ייחשפו הסטודנטים למגוון של קורסים העוסקים בחיבורים שבין האמנות הפלסטית והיהדות, המוסיקה, המבע הקולנועי, התיאטרון ומקצועות היהדות. הלימוד, העיון והצפייה ילוו בחוויה יצירתית במסגרת של סדנאות כגון סדנא בבית האמן בשיטת "מדרש במו ידיך" - וסדנא חווייתית במוזיקה היהודית. מטרת מסלול הלימודים של תחום זה היא להנחיל הערכה לכוח היצירתי הרב הטמון בחיבור שבין מקצועות היהדות ותחומי האמנויות השונים ולהקנות כלי עזר לשילוב מעין זה בתחומי ההוראה והחינוך, הלימוד וההעשרה הכללית.

 

מקום הלימודים

ירושלים

 

מתכונת הלימודים

יום לימודים מרוכז משך שנתיים או שלוש
 

תנאי קבלה

תלמידים יתקבלו על ידי ועדת הקבלה של התוכנית. יתקבלו רק בעלי תואר ראשון, עם ציון ממוצע לתואר 80 ומעלה. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות. תלמידים החסרים רקע במדעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה. מועמדים מתאימים יוזמנו לראיון אישי עם היועץ/ת האקדמי/ת של התוכנית. לאחר מכן קבלתם תידון בוועדת הקבלה של התוכנית. מילגת לימוד ע"ס 5000 ש"ח.

 

הסמכה

תואר שני במדעי היהדות. מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה

 

נושאי הלימוד

דמות היהודי ודימויו באמנות  ימי הביניים - ד"ר שולה לדרמן

מטרת הקורס להעלות את דמותו ודימויו של היהודי מתוך הממצא האמנותי בתקופת ימי הביניים.  במהלך הסמסטר  נתבונן ביצירות אמנות ונבחן את המוטיבים המזהים והמאפיינים את דמות היהודי בתקופה זו. כיצד תיאר היהודי את עצמו בכתבי יד מצוירים יהודיים וכיצד הוצג באמנות הנוצרית? האם ניתן להבחין בייצוג שונה של דמות היהודי באמנות הנוצרית-ביזנטית לעומת ייצוגה באמנות הנוצרית-מערבית? כיצד נראה היהודי בארצות השונות באירופה כגון ספרד, אשכנז ואיטליה?  

על מנת להבין את תוכנם ומשמעותם של התיאורים הויזואלים בהם נתבונן, נעיין אף במקורות  מספרות ההלכה והשו"ת לצד מקורות מספרות הפולמוס הנוצרית המשליכים אור על התגבשות הדימוי של היהודי באמנות ימי הביניים.

אמנות ואמונה - פרופ' משה בנוביץ

בקורס זה נסקור גישות שונות לאסתטיקה ולאומנויות בספרות התלמודית ובספרות ההלכה הבתר-התלמודית, ונבחן את המגמות הללו בחינה הלכתית, בחינה היסטורית-עיונית, ובחינה ערכית-אישית.   

אמנות ישראלית וזהות יהודית - ד"ר תמר קדרי  וגב' רונית שטיינברג

האמנות הישראלית פיתחה יחס מורכב ומשתנה כלפי היהדות. בקורס זה נבחן את מהותו של המושג יהדות בהקשרו האמנותי, נכיר את המגמות המשתנות והדרכים המגוונות בהן השתלבה היהדות באמנות הישראלית ואת האופן הבעייתי שבו התייחס הממסד האמנותי לנושא.
האמנויות ביהדות M.A. ביהדות

נננ
  • סניף ירושלים

הסילבוס של האמנויות ביהדות M.A. ביהדות טרם עלה לאתר.
רוצים לקבל מידע עדכני לגבי הקורס הזה? פשוט מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!