הל"ל בכיתה בהערכה פורמאלית - מתוכננת מראש, גישת הערכה שמטרתה קידום לימוד מעמיק ומשמעותי, על פי אסכולות הלמידה הקונסטרוקטיביסטיות במטרה לסייע בהבניית הידע, המיומנות, וטיפוח כישורי הלימוד העצמי בהתאם ליעדי החינוך במאה ה-21. זוהי הערכה מתמשכת המשולבת בתהליך ההוראה, ומעצבת אותו כתהליך חינוכי בדיאלוג תלוי הקשר חברתי תרבותי; לפיכך עקרון מרכזי הוא שיתוף הלומדים בכל שלבי ההערכה. הל"ל מתכתבת עם תפיסות למידה כהבניה שיתופית של ידע וערה לזיקות ההדדיות בין הבניית הידע השיתופי לבין הבניית הידע האישי באופן ששני סוגי ידע אלה מפרים זה את זה ברציפות. מטרות מסלול הלימוד היא סיוע לעובדי הוראה בהבניית ידע מקצועי בהערכה פורמאלית לשם למידה, ליישמו בבית הספר, להפיק מההתנסות משוב לשיפור הוראתם ולאבחן את איכות ההערכה כדי להשביח את פרקטית ההל"ל הפורמלית.
מקום הלימודיםשדות נגב, ליד נתיבות
מתכונת הקורסשנתיים, 150 שעות, ימי שלישי בשעות 19:30-16:15. כולל הרצאות משתפות, קבוצות דיון, התנסויות ומפגשים בלמידה ברשת באמצעות אתר הקורס, ליווי והנחיה. בכל שנה 45 שעות לימודים עיוניים ו-30 שעות הנחיה, ליווי וכתיבה. רכזות התכנית: ורוניקה סטרקוב ודורית דימון
קהל היעדעובדי הוראה בדרגות 6-8. הקורס מסובסד ע"י משרד החינוך
הסמכה75 שעות לצורך קידום מקצועי במסגרת "אופק חדש" בכל שנת לימודים
נושאי הלימוד- תפיסות הערכה בזיקה לתהליכי הוראה-למידה-הערכה
- הפרדיגמה החינוכית עליה מבוססת הל"ל
- עקרונות הל"ל וחשיבותה
- הכוונה עצמית בלמידה וטיפוחה באמצעות הל"ל
כלים חלופיים למבחנים להערכת תהליכים, תוצרים ותוצאות של למידה כגון מטלת ביצוע, עבודת חקר, יומן לתיעוד למידה ותלקיט
- מהלכי הל"ל ומאפייני תרבות כיתה התורמים לקידום הנושא
- קריטריונים להערכת איכות של פרקטיקת הל"ל פורמאלית