תלמידים לקויי למידה, קשב וריכוז מתחילים את לימודיהם כמו יתר בני גילם. לידע ולרגישות של המורה יש חשיבות רבה באיתור הראשוני של קשייהם, עוד בטרם פתיחת פערים לימודיים. על המורה להסב את תשומת לב ההורים עם האיתור הראשוני ולהפנות לאבחון. לאחר מכן יש לתרגם את ההמלצות האבחוניות לפעילות השוטפת בכיתה, תוך התייחסות דיפרנציאלית ומתן מענה לתלמיד כדי להביא למיצוי יכולותיו. בקורס נרכש ידע מעמיק בתחום לקויות הלמידה, הגדרות, מאפיינים, ודגש על כלים פרקטיים להוראה יעילה, כולל תכניות הוראה ייחודיות בהתאם לפרופיל הלשוני- קוגניטיבי ממיטב המומחים ללקויות למידה שנמצאו יעילות במערכת החינוך, חידושים מחקריים לאבחון ומיפוי קשיי הלומדים והתאמת דרכי הוראה לקידום יכולות קריאה וכתיבה, הבנת הנקרא וחשבון, ופיתוח כישורי למידה בשיטות ייחודיות.
מקום הלימודים
שדות נגב, ליד נתיבות
מתכונת הקורס
168 ש"ל ו-25 שעות פרקטיקום תכנית שנתית, ימי שני 13:30-8:30, כולל הרצאות, שיח עמיתים, סדנאות, עבודה אישית, דיונים רפלקטיביים והנחייה. רכזת: יפית מורדוף (חילבי) ליווי אקדמי: ד"ר יחיאל תנעמי
מחיר
5500 ₪ או 6 ש"ש לשבתון
קהל היעד
אנשי חינוך העוסקים בהוראה או טיפול
הסמכה
תעודה מטעם מכללת "חמדת הדרום", היחידה להתפתחות מקצועית
נושאי הלימוד- מבוא לליקוי למידה והפרעות קשב
- הוראה מתקנת בחשבון בכתיבה ובקריאה בבית הספר היסודי כולל הבנת הנקרא
- אסטרטגיות למידה מותאמות לבית הספר היסודי
- חקר המוח האנושי