אנשי חינוך בראשית דרכם נדרשים למערך תפקודים בגזרות שונות בתוך המוסד החינוכי וגם מחוצה לו. בנוסף לידע הדרוש למורה או לגננת בשנתם הראשונה בתחומי הדעת והפדגוגיה, ניצבת למולם גם התמודדות מאתגרת עם מגוון גורמים הפועלים בתוך ההוויה והתרבות במוסד בו הם עובדים, ועם גורמים חיצוניים נוספים כמו הורים, רשות מקומית ומשרד החינוך. קושי זה מחייב מערך תמיכה וליווי של כחלק מההתפתחות המקצועית בשנת הפעילות הראשונה בתפקיד. מטרת קורס זה היא הענקת תמיכה, ליווי והעצמה למורים וגננות במהלך שנת עבודתם הראשונה, באמצעות מסלול מובנה של התפתחות מקצועית.
מקום הלימודיםשדות נגב, ליד נתיבות
מתכונת הקורס60 שעות במהלך שנה, ימי רביעי בשעות 16:00–19:15. מפגשים קבוצתיים בהיקף 40 שעות במכללה וליווי אישי של מורה מלווה בהיקף 20 שעות. רכזת: ד"ר אסתר גואטה
מחירמסובסד ע"י משרד החינוך, למעט דמי רישום בסך 130 ₪
קהל היעדמורים וגננות בשנת עבודתם הראשונה לאחר שסיימו את שנת ההתמחות בהצלחה
תנאי קבלהתואר ראשון ותעודת הוראה -
b.edממכללה לחינוך,
B.Aותעודת הוראה וסיום שנת ההתמחות
הסמכהאישור ממשרד החינוך. גמול השתלמות לעובדי הוראה, 60 שעות במסגרת "אופק חדש". לבוגרים מומלץ להירשם לשנה נוספת במכללה, לקבלת המשך ליווי מקצועי, במימון משרד החינוך ללא תשלום דמי רישום
נושאי הלימוד- בעלי התפקידים בביה"ס ובגן ותחומי אחריותם
- נהלים הנוגעים למערך הלימודי, ההתנהגותי, החברתי והערכי
- צרכים מיוחדים: חלוקת הכתות, המבנה הארגוני, אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, חלוקה להקבצות
- פרויקטים: הגדרת הרציונל של כל פרויקט ומידת הרלוונטיות שלו למורה או גננת מתחילים
- כלי הערכה ומשוב מגוונים להערכת הישגי התלמידים
- הגדרת חזון חינוכי ונגזרותיו בתחום הלימודי, חברתי, דתי, ערכי וההתנהגותי