קורס המקנה מודל וכלים יישומיים ברמה האישית, הארגונית והעסקית כתהליך מובנה, שיטתי, וממוקד תוצאות. זאת בשילוב חווית למידה התנסותית ומעשירה. זהו מסע מרתק אל עבר העתיד בשילוב עקרונות האימון הקלאסי. לקראת סוף פרק האימון האישי יבחרו המשתתפים בהתמחות מורחבת ומועשרת באחד משני מסלולים: התמחות באימון זוגי-משפחתי או התמחות באימון ניהולי-עסקי.
מקום הלימודיםחיפה
מתכונת הקורס230 שעות, 28 מפגשים,אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים הכוללים 8 מפגשי אימון אישי ו-4 מפגשי סופרויז'ן במסגרת הקורס. יועץ אקדמאי- מר ראובן כ"ץ- יו"ר איק"א.
קהל היעדבעלי השכלה אקדמית וניסיון רלוונטי בתחומים חינוך / טיפול / עבודה סוציאלית / ניהול / עסקים / שיווק / מכירות ודומיהם, המעוניינים לפעול כמאמנים או להשתמש בכלי האימון במסגרת עיסוקים אחרים.
תנאי קבלהבעלי תואר שני (או תואר
B.Sc) ומעלה ולפחות 3 שנות ניסיון במסלול קריירה מוכח. בעלי תואר ראשון ולפחות 7 שנות ניסיון במסלול קריירה מוכח. ועדת קבלה.
הסמכהתעודת סיום קורס משותפת לטכניון- היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ ולאיק''א- תעודה זו אינה מהווה הסמכה של האיגוד לקאוצינג. את תעודת ההסמכה ל'מאמן מומחה' -
MCIבאימון אישי יקבלו המשתתפים עם הגשת סיכום הפרקטיקום והצטרפות לאיגוד הישראלי לקואצ'ינג בתשלום דמי חבר. התוכנית מוכרת גם לצורך הסמכה מהפדרציה הבינלאומית לקואצ'ינג, ה-
ICF נושאי הלימודמבוא לאימון, עקרונות האימון, וההבדלים בין אימון לטיפול / ייעוץ / מנטורינג, החשיבה התוצאתית, תקשורת בינאישית, שאלות והקשבה, ההסכם האימוני. לקראת סוף פרק האימון האישי יבחרו המשתתפים בהתמחות מורחבת באחד משני מסלולים:
א. התמחות באימון זוגי - משפחתי - כלי אימון ייחודיים לעבודה באימון רב משתתפים (זוגות, משפחות, ילדים) בנושאי זוגיות, אהבה, הורות וניהול התא המשפחתי; בחירה מיטבית של בן/בת הזוג המתאימים, זיהוי ציפיות ושאיפות בני הזוג והמשפחה, התפתחות הדדית של כל פרט בתוך התא הזוגי והמשפחתי באופן התומך במערכת כולה. בנוסף, המשתתפים יקבלו כלים לעיסוק בתקשורת במשפחה ולהתמודדות עם סוגיות מורכבות של פירוק התא המשפחתי ויצירת זוגיות 'פרק ב'.
ב. התמחות באימון ניהולי – עסקי. תובנות וכלים מתורת הניהול התוצאתי ועולם הפיתוח העסקי של מאסטר השיווק ג'יי אברהם, לאימון אפקטיבי הן של עצמאים ובעלי עסק המנהלים את 'כל ההצגה' ונדרשים לשרוד בשוק תחרותי, והן של עמיתיהם המנהלים הפועלים בכפיפות להיררכיה ארגונית. ניסוח אסטרטגיות הצלחה, יעדים ותוכניות פעולה לשני הסוגים, תוך דגש על אלמנטים של תכנון, התמקדות בתפוקות הקריטיות, ובניית יעדים ותוכניות מעשיות להשגתה. ההתמחות כוללת ידע וכלים מתקדמים בחשיבה עסקית ושיווקית.