טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי-התנהגותי -
CBTמבוסס על שילוב רעיונות מהטיפולים ההתנהגותי והקוגניטיבי. על פי הרעיון שבמרכזה על מנת ליצור שינוי אצל המטופל נדרש שינוי בתפיסת המציאות, כפי שנעשה בטיפול הקוגניטיבי, אך במקביל יש ליצור שינוי בהתנהגותו, ולכן יש צורך גם בלימוד ותרגול התנהגויות חדשות, כמקובל בטיפול ההתנהגותי. הגישה ההכרנית מבוססת על ההנחה שכל אחד מגיב אחרת כלפי המציאות בהתאם לפירוש שהוא מעניק לה. הטיפול המשולב הוכח כיעיל במקרים של הפרעות חרדה, דיכאון ובהפרעות אכילה. מחקרים מוכיחים כי אחוזי היעילות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי גבוהים לעומת סוגי טיפול אחרים. יתרון נוסף הוא בהיותו קצר מועד ומאפשר שינוי בזמן קצר יחסית.
מקום הלימודיםקורס מקוון.
מתכונת הקורס600 ש"ל. פעם בשבוע במשך שנתיים. מרצים מובילים: דר' נפתלי הלברשטאט
Ph.D, חבר איט"ה כמטפל מומחה. מנכ"ל מרכז הכשרה במיומנויות גוף ונפש ומטפל
CBTבבי"ח הדסה עין כרם. דר' אהוד רהט
Ph.D, חבר איט"ה כחבר מומחה. מטפל ב
CBTבהפרעות חרדה ודיכאון,
PTSD, דר' עודד בן הרוש
Ph.D, פסיכולוג התנהגותי קוגניטיבי, חבר ועד איט"ה, מנהל קליני של המרכז הישראלי לטיפול בהפרעות טורדניות כפייתיות.
תנאי קבלהתואר שני בפסיכולוגיה, קרימינולוגיה, ייעוץ חינוכי, טיפול באומנות. עובדים סוציאליים, תואר ראשון לפחות ממוסד להשכלה גבוהה המוכר ע"י המל"ג ומשרד החינוך בתחומי הטיפול והחינוך: יעוץ חינוכי, חינוך מיוחד, הפרעות בתקשורת, ריפוי בעיסוק, סיעוד. יועצי נישואין ומשפחה בוגרי מרכז י.נ.ר ללימודי נישואין ומשפחה או מוסדות לימוד אחרים מוכרים בעלי תואר ראשון לפחות.
הסמכהתעודה מטעם מרכז י.נ.ר באישור אי"טה - איגוד ישראלי לטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
נושאי הלימוד- הבסיס התיאורטי ל-
CBT- מיומנויות הטיפול והקשר הטיפולי
- הראיון המוטיבציוני, אבחון והערכה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי
- שאלונים מובנים ושאלונים לדיווח עצמי
- המשגה וקביעת מטרות טיפוליות
- טכניקות טיפול התנהגותיות והכרניות
- סוגי הפרעות: פוביות, פאניקה, דיכאון, הפרעת חרדה חברתית
- טיפול תרופתי
- שיקולים חברתיים:
CBTבאוכלוסיות שונות
- "הגל השלישי" ב-
CBT: ACT- המודל האוניברסלי של ברלאו
- סוגי הפרעות:
OCD, הפרעת חרדה פוסט טראומטית, הפרעת חרדה כללית
MBCT -- טיפול קוגניטיבי מבוסס-מיינדפולנס
- בעיות רפואיות, הפרעות שינה
- טרנס אבחוני
- זוגיות ומיניות, ילדים ובני נוער
CBT -ו-
ADHD