בעידן של מידע וטכנולוגיה מודרניות, המתאפיין בשינויים ותהפוכות המובילים להתייעלות והתמקצעות, כשכל ארגון הופך להיות עתיר ידע ומידע - תפקיד המזכיר/ה קיבל גוון שונה, והוא/היא למעשה" מנהל/ת משרד". בכל ארגון המשרד עובר תהליכי שינוי מהשיטה הידנית לממוחשבת. תהליכי עבודה התמחשבו והשימוש במחשב הפך לשגרה. המזכיר/ה מחויב/ת להיות רב תחומי/ת ומיומנ/ת בתחומים שבעבר לא נדרש/ה להן, והיום הינם חלק בלתי נפרד מתפקידו/ה: שימוש בתוכנות/יישומים, אינטרנט, חיבור לרשתות תקשורת שונות, הפעלת מאגרי מידע ולצידם הפעלת מיכון מודרני מתקדם: סורק, פקסימיליה, מכונת צילום ממוחשבת, מערכת טלפונים מתקדמת וכד'.
מקום הלימודים
עכו
מתכונת הקורס
274 שעות אקדמיות, בין פעם לפעמיים בשבוע אחה"צ, בכפוף לתוכנית הלימודים. מנהלת התוכנית: הגב' פנינה שקד
תנאי קבלה
12 שנות לימוד, ראיון קבלה, בחינת מיון.
הסמכה
תעודת גמר ניהול מערכות משרדיות - משרד התעשייה המסחר והתעסוקה (תמ"ת). תעודת מקצוע - מזכירות סוג 1 משרד התעשייה המסחר והתעסוקה (תמ"ת).
נושאי הלימוד
- מנהל - מושגי יסוד: ארגונים בישראל והמבנה הארגוני
- ניהול מערכות משרדיות: עבודה משרדית, תהליכי תקשורת, אמצעי תקשורת מודרניים
- תכתובת מנהלתית: ניסוח מכתבים מסוגים שונים
- מיומנויות מחשב: יישומי מחשב כגון: עיבוד תמלילים, גיליון אלקטרוני, מבוא לאינטרנט
- יסודות בחשבונאות: מבוא להנהלת חשבונות בארגון
- אנגלית עסקית: תרגול והיכרות עם מושגי יסוד באנגלית לשימוש בעבודה המשרדית
- שיפור מיומנויות עבודת המזכירה
- יחסי ציבור וקבלת קהל
- טיפול בלקוחות ואיכות השירות
- ניהול זמן
- ניהול תקשורת במשרד ותקשורת בינאישית
- התמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה