אתר קורסים / תואר שני / תואר שני ביהדות MA* / חינוך חברתי M.A. ביהדות

חינוך חברתי M.A. ביהדות

מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

נננ

האתגר של חינוך לערכים מעלה שאלות רבות וגם מחלוקות. תחום זה מיועד לאלו אשר עוסקים בחינוך חברתי/ערכי ובלתי פורמאלי, המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בתחום זה, בשילוב מדעי היהדות, ולמצוא דרכים לשלב בין שני התחומים בעבודתם.

 

מקום הלימודים

ירושלים

 

מתכונת הלימודים

יום לימודים מרוכז משך שנתיים או שלוש

תנאי קבלה

תלמידים יתקבלו על ידי ועדת הקבלה של התוכנית. יתקבלו רק בעלי תואר ראשון, עם ציון ממוצע לתואר 80 ומעלה. תינתן עדיפות לבעלי תואר ראשון במדעי היהדות. תלמידים החסרים רקע במדעי היהדות עשויים להתקבל על תנאי של קבלת ממוצע של 80 בקורסי ההשלמה. מועמדים מתאימים יוזמנו לראיון אישי עם היועץ/ת האקדמי/ת של התוכנית. לאחר מכן קבלתם תידון בוועדת הקבלה של התוכנית. מילגת לימוד ע"ס 5000 ש"ח.

 

הסמכה

תואר שני במדעי היהדות. מוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה

 

נושאי הלימוד

חינוך לערכים: גישות ותוכניות - ד"ר ברנדה בקון

הקורס יתמקד בשאלות הבאות: מהן הגישות השונות בתחום של חינוך לערכים? מהי ההשפעה של הפדגוגיה הפמיניסטית על חינוך לערכים? מהו ההבדל בין חינוך לערכים ואינדוקטרנציה?  לאילו ערכים מחנכות תוכניות שונות, פורמליות ובלתי-פורמליות, הקיימות היום במערכת החינוך הישראלית?

יזמות חברתית-חינוכית בבית הספר ובקהילה - ד"ר יהודה בר-שלום

בקורס נבחן מודלים שונים להתערבויות יזמיות אפקטיביות הבאות לחולל שינויים במערכת הבית ספרית, במערכת הקהילתית ובקשר בין המערכות.  תהיה הצגה של תיאוריות עדכניות של שינוי ויוזמה חברתית, קהילתית וחינוכית תוך דגש על הקניית כלים מעשיים לפעולה מושכלת.  הקורס נועד לחזק את יכולת ההנהגה וקידום יכולת ביצוע יוזמות בקרב הלומדים, במובן התיאורטי והפרקטי.

תרבות וחברה בישראל -  ד"ר גליה גלזנר חלד

קורס זה מגולל את סיפור זהותה התרבותית והחברתית המשתנה של החברה הישראלית. נפתח את הקורס במפגש עם הנרטיבים מכונני הזהות שהקנו משמעות למפעל הציוני ושהניעו את החברה הישראלית מראשית דרכה. נעסוק באופן ספציפי בשני מאפייני יסוד של הזהות הלאומית המתגבשת - המיליטריזם ותרבות הזיכרון והשכול בישראל. בהמשך, נבחן את הסדקים והמחלוקות שהתגלעו בנרטיב המכונן ואת המעבר מתרבות קולקטיבית לפרטית, מהחלטיות לספקנות, מהגמוניה להטרוגניות. נעמוד על המושג 'רב תרבותיות' ועל המודלים התיאורטיים השונים הבוחנים את הרלוונטיות שלו למציאות הישראלית. נבחן את הסוגיה הרב תרבותית ביחס לשלושה ביטויים ספציפיים: מזרחיות, ערביי ישראל ויחסי מרכז ופריפריה. בתום הקורס יתקיים פאנל בו ייקחו חלק תלמידי הקורס
חינוך חברתי M.A. ביהדות

נננ
  • סניף ירושלים

הסילבוס של חינוך חברתי M.A. ביהדות טרם עלה לאתר.
רוצים לקבל מידע עדכני לגבי הקורס הזה? פשוט מלאו את הפרטים ונחזור אליכם!

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!