המטפלת מספקת צרכים פיזיולוגיים הקשורים בהזנה, הגנה, היגיינה, שינה, וכל פעולה הקשורה בשגרת החיים היומיומית של הפעוט. כמו כן עליה לטפח ולהעשיר את כישוריו ולחשוף אותו לפיתוח יצירתי, לסייע בפיתוח הכישורים החברתיים וקשריו עם הסביבה תוך התנסות בתפקודי יסוד חברתיים כמו איפוק, סובלנות, דחיית סיפוקים, מתן מענה לצרכים הרגשיים האינדיבידואליים, וביטוח לרגשותיו. הגישה למקצוע דורשת אם כך הכשרה מובנית המתבססת על תפיסת התפקיד, ונשענת על מקורות ידע הלקוחים מהעולם האקדמי, הניסיון והלקחים מהעבודה בשטח. הבוגרות יוכלו להשתלב בעבודה במעונות ובגנים פרטיים וציבוריים, וכמטפלות בבית לאור הדרישה ההולכת וגוברת למטפלות מוכשרות ומנוסות.
מקום הלימודיםקרית אתא.
מתכונת הקורסשנה אקדמית, המחולקים לשני חלקים: עיוני ומעשי- עיוני- פעמיים בשבוע, מעשי- פעם בשבוע בשעות הבוקר. השעות המעשיות כוללות 24 ש' סיורים מקצועיים, 140 ש' עבודה מעשית במעון – 20 מפגשים (סטאז') פעם בשבוע, 7 שעות כל פעם, 70 ש' - עשרה ימים מרוכזים בסוף הקורס, בתוכם 4 ימים להכנת מערכים ובחינות.
קהל היעדהמעוניינות להכשיר עצמן לעבודה כמטפלות, ולהרחיב את ידיעותיהן בנושא הטיפול בפעוטות.
תנאי קבלה12 שנ"ל לפחות, ראיון ומבחן קבלה, אישור רפואי על אי מניעה לעבוד עם פעוטות במעונות.
הסמכהתעודה מקצועית מטעם המכללה לניהול, "מטפלת/ מחנכת לגיל הרך".
נושאי הלימוד- החינוך והפעילות בגיל הרך
- התפתחות הילד עד גיל 3
- ארגון הסביבה הפיזי,
- הטיפול הפיזי בילד
- קשיים במהלך ההתפתחות
- בטיחות ותחזוקה
- עזרה ראשונה והחייאv
- תקשורת בין-אישית ואתיקה מקצועית
- שילוב אומנויות בחינוך
- משחק
- מלאכה, הגשת חומרים וציור
- ספרות ילדים
- ריתמיקה
- מוסיקה ושירי ילדים
- תנועה
- חגים