קורס המזכירות נועד על מנת לתת לך את הכלים הדרושים לניהול המשרד המודרני. התכנית הנ"ל מכינה אותך גם לבחינה של משרד התמ"ת. לימודי המקצוע כוללים ידע בתחומי הפעילות השוטפת של המשרד המודרני, וכלי העזר הנדרשים בו, כמו תוכנות מחשב משרדיות, ניהול כספים, ארגון וניהול הלשכה, דיני עבודה ועסקים, כתיבה מנהלית, שימוש במאגרי מידע ועוד. התכנית הנ"ל מכינה אותך גם לבחינה של משרד העבודה, במידה ותהיי/ה מעונין/ת להיבחן.
מקום הלימודים
תל אביב.
קהל היעד
המחפשים הכשרה או הסבה מקצועית, פקידות המעוניינות בשדרוג מקצועי ניהולי.
הסמכה
תעודת גמר של בית ספר "שרוטל" תוענק לבוגרים.
התחייבות ל-100% הצלחה.
נושאי הלימוד
• הגדרת מושגים ומונחים במינהל וארגון.
• המבנה הארגוני- מטרתו והעקרונות.
• סוגי ארגונים - זיהוי והגדרה של סוגי ארגונים במינהל.
• הגדרת מושגים בתקשורת בארגון ומרכיביה.
• התקשורת הבינאישית - היחס לממונה, ללקוח, לחברים בעבודה.
• התקשורת בכתב - משמעות התקשורת בכתב כחלק ממערכת התקשורת.
• הגדרה ופירוש מושגים בתחום האזרחות.
• תפקידי המזכירה במשרד.
• הציוד, המיכון ואמצעי התקשורת במשרד.
• תכתובת עסקית - ניסוח קורות חיים, מכתבים פשוטים, שגרתיים, יזומים ומכתבי תשובה.
• הכרת דפוסי הכתיבה המנהלית שיטות מתווה וחלקי המכתב.
• עקרונות הכתיבה המנהלית.
• תחומי אחריות וסמכות שבתפקיד המזכירות ברמות השונות.
• תכנון וארגון של המערך המשרדי.
• עיבוד ועדכון מידע.
• התכתבות פנים ארגונית.
• התכתבות מסחרית - ניסוח ועריכה.
• הכרת מסמכים מנהליים.
• תדמית - שפת הגוף, התאמת צבעים, לבוש נכון, איפור.