מעוניין להתקדם צעד אחד קדימה

לעבר השכלה מקצועית מעשירה?
פנה אלינו עוד היום לקבלת פרטים ונשמח
לסייע לך בקבלת החלטה!

על הקורס

סילבוס

תמונה באתר קורסים
הרפואה הסינית היא בת 3,000 שנה, ומקורה בפילוסופיה הדאואיסטית, על פיה בכדי שהאדם יוכל לחיות בהרמוניה עם עצמו, עליו לשמור על איזון בין הגוף לנפש. בגוף זורמת אנרגיה שנקראת צ‘י והיא המאחדת את כל הכוחות החיוניים לחיים בטבע ובאדם. מטרת המטפל היא מניעת התפתחות המחלה, ובאמצעות שיטות הטיפול של הרפואה הסינית לשחרר את החסימות של ערוצי האנרגיה, כך שהאיזון יושב לגוף. הרפואה הסינית משמשת כלי עבודה רב עוצמה לכל העוסקים בטיפול בבני אדם הן בהיבט ראיית המטופל בעיניים שאינם מוכרות לחשיבה המערבית והן ככלי טיפולי רב עוצמה נוסף. לימודי האקופונקטורה מהווים גשר בין הרפואות השונות של המזרח והמערב ומאפשרים אינטגרציה טיפולית שתטיב עם המטופלים והמטפלים כאחד. מסלול לימודים ייחודי מאפשר שלוש שנות לימוד בלבד במקום ארבע בדרך כלל.
 
מקום הלימודים
חיפה.
 
מתכונת הקורס
8 סמסטרים על פני שלוש שנים (3 סמסטרים בשנה).
 
תנאי קבלה
12 שנות לימוד, ראיון קבלה, ידיעת השפה האנגלית ברמה בסיסית
 
הסמכה
תעודת בוגר רפואה סינית ומטפל מוסמך בצמחים סיניים, מטעם מכללת מדיסין מבית המכללה למינהל.
 
נושאי הלימוד
- רפואה מערבית
- פילוסופיה סינית
- צמחי מרפא סיניים וסטאז' קליני בצמחי מרפא
- תפקודי ומיקומי נקודות
- אבחון בעיות ומחלות
- אבחנה מבדלת
- אבחנת לשון
- אבחנת דופק
- מרדיאנים מיוחדים
- תזונה סינית
- שיטות טיפול במגע
- ישום טכניקות טיפול
- טכניקות דיקור סיני
- סטאז' קליני
ראה הרחבה בתגית סילבוס
רפואה סינית



תמונה באתר קורסים
  • סניף חיפה

 - רפואה מערבית: אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה, פרמקולוגיה, בדיקות מעבדה, בדיקות פיסיקליות, עזרה ראשונה והחייאה נושאים מתקדמים באנטומיה ופיזיולוגיה של מערכות הגוף יחד עם  לימוד הפתולוגיות העיקריות הרלוונטיות לאותן מערכות. בדיקות מעבדה והדמיה, פרמקולוגיה ומיקרוביולוגיה, מחלות המערכות הקרדיווסקולאריות, הריאתית, המוסקולוסלטלית, העצבית והגסטרואינטסטינלית.
- פילוסופיה סינית: עקרונות היין והיאנג, חמשת היסודות, תיאורית האיברים, הצ'י (אנרגיה או כוח החיוניות) והמרידיאנים.
- צמחי מרפא סיניים וסטאז' קליני בצמחי מרפא: מיון והגדרה של צמחים, ההבדל בין תרופות מערביות לבן צמחי מרפא סיניים, מה היא פורמולה? איך פועלת פורמולה של צמחי מרפא על האדם? פרמטרים לקטלוג צמחי מרפא; חלקי הצמח: (שורש, ענף, גבעול, עלה). טמפרטורה: השפעה מקררת או מחממת על גוף האדם. טעם: חמישה טעמים עיקריים: חמוץ, מר, מתוק, חריף, מלוח ושיוכם לאיברי הגוף ולפעולותיהם. כיוון צמיחה: והקשר לאיבר מסוים בגוף. הרכבת פורמולה המותאמת למטופל, דרכי שימוש בפורמולת צמחים, טינקטורה (מיצוי), פורמולות משולבות מרתח,  קפסולות.
- תפקודי נקודות ומיקומי נקודות: מטרות הדיקור הסיני, הכרת הערוצים הבלתי נראים של אנרגיה (מרידיאנים) ומיקום הנקודות העיקריות הממוקמות לאורך הגוף. הכרת הקשרים בין כל ערוץ לאיבר פנימי (לב, כליות, כבד וכו') או לתפקוד מסוים של האדם. לימוד התפקיד הספציפי של נקודת הדיקור לאיזון האיבר אליו היא מחוברת. העצמת התפקוד של הנקודה ביחס לכל שאר הנקודות והשפעתה. בחירת הנקודות בעת הטיפול לאחר אבחנה מדוקדקת של המטפל.
- אבחון בעיות ומחלות: תשאול - ההבדל בין פגישת תשאול ואבחון ברפואה המערבית לבין פגישת אבחון ברפואה סינית.
- אבחנה מבדלת - נקודת המוצא של הרפואה הסינית היא שמחלות דומות מתפתחות מסיבות שונות אצל אנשים שונים. לכן באבחון  סיני המטרה להגיע לאבחנה מבדלת נכונה.
- אבחנת לשון – ייצוג מערכות הגוף השונות מיוצגות על פני הלשון, דרכי התבוננות לאבחון מקור הבעיה הנזק והמצב בפועל. מדדים שונים: צורתה, צבעה, מידת הרטיבות שלה, חריצים שונים ומיקומם ומרקם חיצוני.
- אבחנת דופק - אבחנת הדופק כוללת בדיקה של מדדים שונים: הקצב שלו, עומקו רוחבו, האופן/הצורה בה הדופק "מכה" באצבעות המטפל- האם הגל הרמוני? נוקשה? סדיר? ועוד.
- מרדיאנים מיוחדים
- תזונה סינית: טיפול תזונתי באמצעות הרפואה הסינית. חמשת הטעמים, טמפרטורת המזון, התוויות. הכרת סוגי המזון השונים ע"פ טמפרטורה, טעם והאברים המושפעים על ידם. המלצות תזונתיות למטופל בהתאם לחוסר האיזון האישי של המטופל.
- שיטות טיפול במגע: שיאצו/טווינא – טיפול במגע ולימודו חיוני להבנת הגוף. הסטודנטים לרפואה סינית יבחרו ללמוד שיאצו או טווינא, הם ייחשפו לטכניקות הטיפול הנפוצות אשר תורמות ליצירת קשר והקשבה למטופל באמצעות המגע הטיפולי.
- ישום טכניקות טיפול
- טכניקות דיקור סיני - טיפול במוקסה – טכניקת השימוש, סיבות לשימוש בצמח הלענה, מצבים בהם משתמשים במוקסות, טיפול בכוסות רוח, אינטגרציה טיפולית ודיון קליני: הצגת מקרים מהקליניקה ודיון במקרים בפורום הכיתה, בניית אסטרטגיה טיפולים.
- סטאז' קליני: שנה של סטאז' קליני תחת פיקוח והדרכה צמודה, והכנת הסטודנט להתחלת דרכו כמטפל. הסטאז' הוא חלק בלתי נפרד מלימודי מגמת הרפואה הסינית וחובה לבצעו לשם קבלת הדיפלומה. הוא מהווה המשך ישיר ללימודים תוך השמת דגש מרכזי על העבודה המעשית. הסטאז' הקליני תחת פיקוח והדרכה צמודה.

Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי
students

מעל עשור שצוות אתר קורסים פועל למתן שירותי ייעוץ לימודים, נשמח לעזור גם לך!