תכנית לפיתוח מקצועי של מורי התושב"ע בדרגות הגבוהות, המתמקדת בנושא הערכה לשם למידה (הל"ל), גישת הערכה לקידום למידה מעמיקה ומשמעותית. הגישה מבוססת על אסכולת למידה התפתחותית וחברתית-תרבותית להבניית ידע, מיומנויות, וטיפוח כישוריהם ללמידה בהכוונה עצמית בהתאם ליעדי החינוך במאה ה-21. מטרת הלימודים היא פיתוח יזמות חינוכית כאמצעי לחשיבה חדשנית, רלוונטית ויישומית שתכליתה השבחת עבודת המורה והלמידה המשמעותית בתחום התושב"ע; הכרה והתנסות במתודות לתכנון, הובלה וניהול יזמות תוך תיעוד ורפלקציה אישית, סיוע להבנת ידע מקצועי בהערכה פורמלית לשם למידה, יישום בבית הספר והפקת משוב לשיפור ההוראה. תכנית הלימוד כוללת תכנים עדכניים וייחודים בנושאים שונים הקשורים ביזמות החינוכית ובהערכה לשם למידה המותאמת לסיטואציה החינוכית הייחודית של שיעורי התורה שבעל פה.
מקום הלימודיםשדות נגב, ליד נתיבות
מתכונת הקורסשנתיים, 150 ש"ל בימי רביעי בשעות 19:30-16:15, כולל הרצאות משתפות, קבוצות דיון, התנסויות ומפגשים בלמידה ברשת באמצעות אתר הקורס, ליווי והנחיה. בכל שנה לימודים עיוניים 45 שעות ו-30 שעות הנחיה, ליווי וכתיבה. רכזי התכנית: הרב ד"ר קורצוייל יעקב ודורית דימון
קהל היעדמורי תושב"ע ותלמוד בדרגות 6-8. הקורס מסובסד ע"י משרד החינוך
הסמכהגמול השתלמות לעובדי הוראה, 75 שעות לצורך קידום מקצועי במסגרת "אופק חדש" בכל שנת לימודים
נושאי הלימוד- המורה כיזם חינוכי: מיצוי כוחות ועוצמות אישיות
- יזמות חינוכית: מטרות עקרונות וניתוח דוגמאות
- תפיסות הערכה בזיקה לתהליכי הוראה-למידה-הערכה
- הפרדיגמה החינוכית עליה מבוססת הל"ל
- הכוונה עצמית בהוראת התושב"ע וטיפוחה באמצעות הל"ל
- כלים חלופיים למבחנים להערכת תהליכים ותוצרים ותוצאות למידה כגון מטלת ביצוע, עבודת חקר
יומן לתיעוד למידה ותלקיט
- מאפייני תרבות כיתה התורמים לקידום הל"ל
- תפיסות ומחקרים בתחום התושב"ע