לימודי מוזיקה אלקטרונית הם כיום מענה מקצועי ותכליתי לא רק ליוצרי טראנס ודאנס או מי שרוצים לשמש כמפיקים מוזיקליים, אלא בעצם גם לכל יוצר המעוניין לקדם את היצירה שלו, ולהפחית את התלות בגורמים מסחריים ובתעשיית המוזיקה הגוססת והעושקת.
 
כל המודל הכלכלי עליו נשענה תעשיית המוסיקה התערער ונשחק קשות עם עליית האינטרנט בכלל, ורשתות שיתוף הקבצים בפרט. חנויות המוזיקה, אשר היו הזרוע השיווקית העיקרית של התעשייה, נעלמות והולכות, ומחירי האלבומים שעדיין נמכרת ירדו משמעותית, ומנגנוני ההורדה בתשלום בארץ אינם תופסים תאוצה. למעשה, עבור רוב האמנים כיום הפכו ההקלטות בעיקר לכלי למינוף ההופעות, שנהיו מבוקשות ויקרות מבעבר, והן כעת אלו המחוללות את ההכנסה העיקרית לאמן.
בעקבות ירידת התשואה ממכירות המוסיקה, פחתה משמעותית גם הנכונות להשקיע בהקלטות את סכומי הכסף הגדולים שהיו פעם מקובלים בענף. אולפני ענק המצויידים בציוד משוכלל ויוקרתי נזנחים, ואלו שנותרים מאכלסים רק אמני צמרת בודדים, אשר עדיין מסוגלים להצדיק את ההשקעה בעלויות ההקלטה בהם.לימודי מוזיקה אלקטרונית
 
מה אם כן אמור כיום לעשות אמן, בעיקר אמן חדש, אשר עומד מול הדלתות הנעולות של חברות ההקלטות? התשובה היא כמובן הפקה ביתית. אם פעם היתה זו שמורה להקלטות דמו או ללהקות אינדי נואשות במיוחד, הרי היום התוצרים המופקים באולפן הביתי נשמעים מקצועיים ואיכותיים באופן שנדרשת אוזן מקצוענית במיוחד כדי להבחין בהבדלים בינם לבין הפקות ענק מושקעות. ההבדלים היטשטשו עד כדי כך, שלעתים גם אמנים מהשורה הראשונה (דוגמה מפורסמת לכך היא הזמר פרינס) שכבר מכרו מיליונים סביב העולם, בוחרים לעבוד באולפן הביתי שלהם, בשלווה וללא לחץ מכל שעה יקרה שאינה מנוצלת עד תומה, להפיק בו את עיקר ההקלטות, ורק לבסוף להשלים באולפן חלקים המחייבים זאת בעיני המפיק והאמן.
בדיעבד, התמורות שחלו בשוק ההקלטות תרמו לדמוקרטיזציה של ההיצע; הפצת וקידום מוסיקה חדשה אינה מחייבת עוד חברת הקלטות ממוסדת או אפילו עצמאית המאפשרת השקעה כספית כבדה, אלא די גם בכלים ומאמצים מקצועיים אותם ניתן ליישם לבד, לרוב אפילו מהבית.
 
למי זה מתאים
כמו באומנות הצילום, אשר המחשב פותח את תוצריה לכל שינוי שמבקש האמן, כך גם הסאונד מקבל על המחשב תצורה דיגיטלית, המאפשרת עריכה חופשית וכל מניפולציה כמעט שירצה היוצר. כך באמצעות התוכנות הדיגיטליות הייעודיות ניתן להפיק הקלטות בשלות להפצה מסחרית.
 
לימודי מוזיקה אלקטרונית מגישים למוסיקאים מערך של כלי עבודה אשר יאפשרו להם לתעל את יצירתם באמצעות ציוד ביתי, וישחרר אותם מהמגבלות הטכניות, היצירתיות והמסחריות המאלצות את קידום יצירתם לכלים ולתבניות המסורתיות של שוק המוזיקה.
ראוי לציין בהזדמנות זו כי אין המדובר בדרך כלל בלימודי מוזיקה גרידא; כדי ללמוד תחום זה נדרש ניסיון קודם ויסודות מוסיקליים מבוססים. המועמדים נדרשים לרוב למספר מבחנים מקצועיים, וגם לראיון אישי. המבחנים כוללים יכולת מוזיקלית כמו נגינה, שמיעה וקצב, היכרות עם מחשבים ובקיאות בסיסית באנגלית.
 
נושאי ההכשרה
התכנים בלימודי מוזיקה אלקטרונית משתנים ממסלול למסלול ונקבעים בהתאם לכישורים אותם מבקשים לקדם. חטיבת הלימוד העיקרית כוללת בדרך כלל את המערכות הדיגיטליות ותוכנות ייעודיות, אשר ביניהן ניתן למנות את קיובייס, פרו-טולס, Reason, Traktor ואבלטון, ולצידם הכרת האולפן הממוחשב, כלי העבודה בו, כלים להקלטה והפקה מוסיקלית כמו מיקרופונים, אקוסטיקה, דגימה, סימפול, מסננים, מעטפות, עיבוד, סינתזה מוסיקלית, אפקטים, מניפולציות סאונד, רמיקסים ומעברים.
במידה ומדובר במסלול מקיף יותר, כוללים הלימודים גם נושאים מוסיקליים כלליים כמו מיומנות נגינה במקלדת שהיא כמובן הכלי העיקרי במוסיקה אלקטרונית, ולימודי תיאוריה מוזיקלית, הרמוניות, תורת הצליל והלחנה. במסגרת כזו יילמדו גם יסודות ההפקה על פי ז'אנר, זכויות יוצרים, היכרות עם תעשיית המוסיקה, שיווק, מיתוג וקידום מכירות בתחום.
קרא עוד על לימודי מוזיקה אלקטרונית

נמצאו 6 קורסים

קיובייס


ביט מאסטר
קורס לרכישת כל הכלים הדרושים לתחילת יצירה אישית והשתלבות בתעשיית המוזיקה. בואו ללמוד יצירת מוזיקה אלקטרונית באופן מקיף, כולל תוכנות, מושגים ויסודות מוזיקליים, סאונד, היכרות ותפעול האולפן הביתי. צוות המורים
תל-אביב

קורס DJ PRO LIVE


ביט מאסטר
קורס ייחודי הכולל הן לימודים והן התנסות מעשית בתקלוט במועדונים הכי שווים בתל אביב. ההתנסות בקורס DJ PRO LIVE כוללת "יום DJ" בו חווים התלמידים את כל יום העבודה של
תל-אביב

מיקס ומאסטרינג Mix & Master


ביט מאסטר
קורס גמר מקצועי ומעמיק, שמטרתו היא קידום הטראקים של התלמידים למעמד של מוצר קצה, מוכן לשחרור מסחרי. יוצרים ומפיקים ברמה בינלאומית, מדריכים את המשתתפים ומקנים שיטות עבודה וטיפים מניסיונם האישי
תל-אביב

קורס Ableton


ביט מאסטר
  Ableton היא תוכנת המוזיקה האלקטרונית הנפוצה בעולם וכמעט כל מחשבי הבמה עובדים כיום עם תוכנה זו. התוכנה הפכה לתוכנת היצירה המובילה בעולם בזכות גמישות וכלים מעולים אשר כמעט ואין להם מגבלות.
תל-אביב

סינתזה מוזיקלית


ביט מאסטר
קורס עמוק, ובו צלילה לנבכי רכיבי הסינתזה השונים והטמעת הידע באופן מעשי. המסלול נבנה ע"י קובי נעים, מוזיקאי, יוצר, וממומחי הסינתזה הגדולים בארץ. מטרת תכנית הלימודים היא השגת שליטה ומיומנות
תל-אביב

מבנה והפקה Structure, Arrangement & Pro


ביט מאסטר
קורס זה עוסק בחלק החשוב ביותר בתהליך היצירה, בו מתקשים רבים מבין היוצרים המתחילים – המבנה, הפריסה וההפקה. במהלכו נלמד פיתוח האזנה נכונה ותלת ממדית, המסייעת רבות לשלב המיקס. כמו
תל-אביב
Personal Service

אנחנו נעשה את כל העבודה בשבילך

עדיין מתלבטים? לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות

שלח פניה

מאמרים

אני יודע קיובייס. ומה עם הסאונד?

שהקטע יהיה "נכון" מבחינה מוזיקלית, שההפקה תהיה בסטנדרטים הגבוהים של תעשיית המוזיקה הבינלאומית ש ושסאונד הקטע

יצירת מוזיקה - המדריך למתחיל

בדיוק כמוכם כשאני נכנסתי לתחום הזה, הכל נראה גדול ומסורבל וכמעט בלתי ניתן להבנה, היה הרבה יותר קל בשבילי אם היה משהו שידריך

פטיש המסיבה - איך כבש ה-DJ את עולם המוזיקה

הדי-ג'יי, או בעברית "תקליטן" הוא מסמר המסיבה, בין אם יהיה זה בחתונה דלוחה באולם שמחות מתפורר, ובין אם במועדונים

לימודי סאונד, מוסיקה ונגינה

הפקת ויצירת מוזיקה אינם כבר מה שהיו פעם. מהפכת האינטרנט הפכה את היוצרות, ואם בעבר נדרש ממון רב, אולפנים מיוחדים, וכלי עזר

לימודי סאונד מוסיקה ונגינה: ג'ימי עושה ג'אמינג

כדי להיות מוזיקאי טוב לעתים לא די בכישרון שירה, נגינה, כתיבה או הלחנה, אלא יש להוסיף על אותו מגע של זהב גם מיתוס או אגדה

כל אחד יכול להיות מוזיקאי

כמו הצורך (שכמעט נעלם) לקנות פיזית את היצירה המוזיקלית, כך נכחד לאיטו גם הצורך בחברה גדולה ומסורבלת שתממן ותשווק אותה לציבור.

מתעניין בלימודים?
הדרך הקלה לאיתור קורס

לקבלת מידע נוסף ללא התחייבות:

אני מסכים/ה לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות
חזרו אלי

מסננים בתחום לימודי מוזיקה אלקטרונית